Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1031 ggr
Cilla89a
0

God dagens 26/3

God dagens.
Vad händer hos er idag?

Jag gick upp som vanligt 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, gick in och sov vidare till 10.00, bytade om och gick ut med hunden, mockade/fixade i stallet och sen red jag Brimad en sväng i skogen, och idag var det verkligen en hårsmån från att jag fick smaka på underlaget, vi galopperade och helt plötsligt som från ingenstans så hoppar det fram en hund på grusvägen och Brimad blev så jäkla rädd så han gjorde slidestop och vände på en femöring och for som en tok åt andra hållet. Jisses, där satt jag riktigt löst till ett tag :P Phu.
Men annars så gick det bra :) Var ute 45 min och han kändes ganska fin, jobbade mycket med samling idag med och kort i nacken och han kändes nästan lite lat, när jag väl fick ordning på samling och en kort nacke så "dog" han lite, han är säkerligen lite trött i kroppen, 5 dagar i rad med intensiv ridning, brukar aldrig rida 5 dagar i sträck annars, och det känns i min kropp med ;) Så det kommer nog göra oss gott med vila över helgen då jag befinner mig i ridhuset i stan på hopptävling :)

Duschat nu och fy tusan vilket vårväder vi har :) +17(!!!), strålande sol och fåglarna kvittrar Skrattande 
Ska slänga i mig lite frukost nu och sedan ska jag ut och ta av Brimad sitt täcke, han fick stå utan täcke igår eftermiddag med några timmar och han njöt i fulla drag :D Sedan ska jag mocka grushagen och slänga in nya grenar, det är svårt att tro att jag bara har 2 hästar, man skulle kunna tro att jag har en hel hjord elefanter som står i grushagen. Och sedan ska jag ut och powerwalka snabbt som attans med hunden och sedan vid 15.00 ska jag vara på ridskolan i stan och möta upp en vän som ska rida :)
Så det är bäst jag sätter fart om jag ska hinna.
Kvällen blir lugn i alla fall :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MiaMaria
0

Godag!

Jag jobbar till 16 o sen bär de av hemåt till vovve o lite middag. Ska åka till Zickan sen o vi ska åka skidor/släde med hundarna om de blir lite svalare, är för varmt för dem att dra just nu. De blir även såklart let's dance finalen o packa o ladda för morgondagens utställning med vovve.

Lothar
0

God middag, här har det påskpyntats och jag har äntligen fått ner mina julgardinerSkäms dom skar sig rejält mot påskpyntetFlörtså då var jag ju tvungen att ta ner dom..

Var och tränade och Nina red en stund först enl överenskommelse så kul att se henne riden av nån annan, hon rör sig riktigt lätt för att vara en *klumpedunsa*, Visade även att hon minsann kunde gå i piaff, kanske var att ta i men hon trampade duktigt iallafall. Jag avslutade med att rida en stund för Nina själv och rida igenom programmet som jag ska rida i morgon på tävlingen. Gick sådär…vissa saker känns kanon och andra helt kasst, men det är så KUL att träna och ha en mål med sin ridning.

Har även införskaffat mig ett par nya pikeurridbyxor mörkbruna med lite blingbling på, de satt som en smäck, och det vill inte säga lite…har ju sån svank så där brukar byxorna stå rakt utTungan ute

Nu hade jag egentligen velat åka och titta på en kompis som rider lektion men hon börjar rida om 10 min och det är 4 mil dit så jag hoppar nog det. Blir en lugn kväll, med lite putsning av utrustning och iordningställande av allt som ska med imorgon.

Sonen ska visst på disco ocksåSkrattande

Ha en skön fredag//maria

Peppe
0

God kväll!

Igår red Maria Blacky för första gången sen hon fått barn, och för första gången någonsin behövde hon inte bråka med honom, med andra ord är han rätt jobbad på sista tiden. YES!! äntligen. även sånt som tidigare strulat fungerade, som t ex galoppfattningarna, öppna i galopp och förvänd, helt utan antydan till att börja tjura =D

idag red jag bara lite snabbt, och fattningarna funkade för mig också, amazing.

imorgon ska jag och några till laga mat (haha ja!! laga mat! fy jag börjar bli så gammal) sen ska vi se på Lejonkungen tillsammans eftersom en av oss aldrig sett den (och det är inte jag som är denna någon!), med en massa olika drinkar som extra krydda på kvällen.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~