God dagens 25/3
God dagens.
Vad händer hos er idag?
Jag gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 10.00, bytade om och gick ut med hunden, mockade/fixade i stallet och sedan red jag Brimad, igentligen har han vilodag på torsdagar, men eftersom jag ska vara i stan hela helgen och kolla på hopptävlingar, så kommer han få vila både lördag och söndag.
Så det blev en sväng i skogen, riktigt härligt vårväder, man kan inte annat än bli glad :) Red en 45 min och han kändes fin, om än något överdrivet tittig. Jobbade mycket med att korta nacken och samla, och det går bra ute i skogen där han har mer tryck i bakkärran.
Har konstaterat att det är förvarmt att rida med ridtäcke numera, trotts att han är helklippt och vi bara har +7 var han alldeles svettig under ridtäcket när vi kom tillbaka, visserligen hade han stimmat upp sig rätt ordentligt också i skogen när han fick syn på ett brunnslock han gått förbi i sådär 1,½ års tid nu ;)
Duschat nu och ätit frukost.
Bilen är fit for fight igen, eller ja provosoriskt, pappa har bundit upp avgasröret så det inte släpar i marken i alla fall ;) Funderar på om jag skulle ta hunden och köra någonstans och promenixa.
Ska även ta några kärror med skit i gräshagen, det börjar arta sig nu :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
God eftermiddag…min egna dator strejkar…inte kul.
Har ännu inte ridit, passade istället på att titta på när Eva karin oscarsson tränade hugade ryttarinnor hos Sissi Liljas idag, intressant!!
Annars så har vi fullt spring här hemma med snickare och målare, lita tjaigt men det är bara att bita ihop.
sen svär jag över dessa skitiga hundar jag ORKAR bara inte torka av deras tassar varje gång de kommer in…ni kan ju tänka er hur vårt golv ser ut!!!
TS jag blev inspirerad av dig och ditt mockande i hagarna så jag började häromdagen och …håller på än..suck det tar ju JÄÄÄÄTTTE lång tid, vad dom har bajsat!!
I morgon är det träning igen och Nina har lovat hoppa upp och känna på henne, tycker det är sån fördel om tränaren vet vad jag pratar om och hur det känns…så det ska bli bra, sen tävlar vi ju på lördag och det pirrar i magen när jag tänker på det!!!
Sonen kom hem för en timma sedan och vi gräddade våfflor mums, fast kanske inte direkt VV-mat
ha en skön torsdageftermiddag//Maria
God eftermiddag.
Ska strax sticka till jobbet, har inte hunnit laga mat så får väl köpa lite sushi eller nåt på vägen dit.
I stallet tog jag en promenad med pållen -varmt och gott idag så det blev ett tunnare täcke på idag.
Red även Nanghiala som var rätt duktig med, jobbade med att få henne att bjuda framåt även i skritten för där passar hon på att slöa till lite :p
Som sagt, jobb nu..