Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 2435 ggr
MillaJ
0

God dag 24/3 2010

Började med att pållen fick på sig skon igen imorse. Så kan ju hoppas att den denna gång ska få sitta lite längre..
Bättre väder idag så jag red ut, men det gick inte så bra. Hon var värsta rodeohästen och varierade mellan att stegra, backa eller sparka bakut.. Gärna i en följd…
Har avanmält mig till tävlingen 2/4 för jag har bestämt att Hottie måste kollas upp i ryggen innan jag vill göra nåt. Hon är lika öm i ryggen igen (som hon var i höstas) och dessutom är hon inte sig själv vid ridning. Är så jäkla tjurig och är inte alls som hon ska. Även när hon går "bra" så känns det som att hon går med handbromsen dragen. Och jag tror inte att det bara är nåt trots hon fått för sig.
Känns bättre att kolla henne, har hon ont får man ju göra nåt åt det och har hon inte det får jag väl ta i lite mer med hårdhandskarna och komma över det här. Men som sagt, vill kolla henne först innan jag börjar bråka med henne.
Har fått tid 7/4 (och står på väntelista ifall det blir återbud tills på lördag). Så fram tills dess blir det nog bara longering och promenader.
Får rida på Nanghiala istället.

Lothar
0

God eftermiddag, TS, vad tråkigt om hon har ont i ryggen, så svårt att veta vad man ska göra…skönt att du har en tid inbokad.

Idag var morgonen som vanligt med skjuts av barn och fodring/utsläpp/mockning…sen red jag lektion 11.30, kämpar som en stolle, får högre och högre krav på mig själv och det är på både gott och ont….

Vi ska träna på fredag igen och på lördag är det tävlingsdags.

I morgon ska vi ut på vägarna i hoppsadel och passa på att galoppera nu när vägarna är mjuka och härliga att rida på, snart är sommaren här vilket ska bli jätteskönt men grusvägarna är ju inte så roliga då.

Ha en fortsatt skön onsdag/maria

MillaJ
0

#1 ja det är jättetråkigt. Men, jag har ju iallafall tur som har en "semesteranläggning" ifall hon behöver vila. Skickar henne till mina föräldrar isåfall så slipper hon stå i rasthage och ha tråkigt.
Men men, får se vad de säger om henne.

Cilla89a
0

God dagens.
Har varit full rulle hela dagen. Upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarn,a gick in och sov vidare till 8.30, bytade om och gick ut i stallet mockade/fixade och sedan tog jag in Brimad, fixade honom och sedan körde vi till ridhuset :) Och under tiden som jag red körde mamma och handlade.
 Red en timme och han var kalasfin även om jag får kämpa lite i vänstervarvet med att ha en elegantare nacke som Jan-Ove säger ;) Så jag vart riktigt nöjd, rackarns att det inte kan gå lika bra när jag tränar, jag fattar det då inte, men så fort jag är helt ensam i ridhuset går allt som en dans på rosor, men när jag tränar för någon eller när det är fler i ridhuset så går det alltid sämre, eller ja, känslan är inte lika bra.
I vilket fall som helst, kom vi hem vid lunch, duschade, åt frukost och sedan kom hovis 14.00, 4 nya dojjor till Brimad, som skötte sig skapligt, Japps hovar var fortfarande fina och kan vänta med verkning till nästa gång.
Sedan när hovis vart klar och hade åkt så traskade jag ut med hunden. Har precis varit och hämtat syster vid bussen och nu sitter jag här.
Känns väldigt skönt att det är 8 veckor till det är dags att sko Brimad igen, jag fasar för det varje gång :(
Resten av dagen/kvällen blir lugn.

Har förövigt börjat med LCHF igen ;) Så nu blir det beach 2010 ;) 20 kg ska väck. Jag ser ut som en jäkla valross Foten i munnen

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

Ts va trist att hon har ont igen. Hoppas ni hittar felet och kan få henne fräsch igen.

#3 Jag har faktist börjat jag med nu, har nästan lika många pannor som ska avOskyldig Fast jag testar viktklubben då jag får problem med gallkramp när jag går på LCHF

Har idag skjutit på tiden för kastrering då här är så himla blött just nu. Tänkte att det kanske är lite bättre att det torkar upp och jag kan släppa honom på gräs efter kastreringen.. Så mkt fräschare och renare så han och Tjalle får nog börja slagga ute i slutet av april om vädret är bra..

Lothar
0

# 3 och # 4 och jag kör Viktväktarna Skrattande har ca 10kg jag vill få bort, men de här senaste dagarna har jag varit hopplös…vräkt i mig sånt jag absolut INTE borde Skäms

Maria

MillaJ
0

#4 ja verkligen. Jobbigt om det ska hålla på och komma tillbaka såhär :S hon är ju både röntgad och ultraljudad i ryggen utan synliga fel. Iofs vet man ju inte hur det ser ut i nacken tex. Well, ska bli intressant att höra vad ryggsnubben har att säga -men jag anar en upcoming semester för henne…..

LinaN
0

godkväll!

har precis kommit hem efter en halvdag i stall-sysslor. Vi har hämtat 25 blaar torv, 15 till ena hästen och 10 till min så nu klarar vi oss säsongen ut. Sen så har jag grejjat det vanliga och sedan "mockat" ut en del av det hö som legat och blivit dåligt mellan foderkammaren och höskullen. Har ungefär hälften kvar. och det är inte roligt.

Får vara jätteförsiktig för att inte röra upp dammet och sen stinker det formligen kattpiss och här och var trillar även kattbajsar ur högarna…. *blä* dock är jag tacksam att de inte går uppe i höet men detta är illa nog. fyfasiken så det luktar illa. Är ju kattbajsarna som möglat, så nu försöker jag slussa ut det äckliga på gödselstacken. tog 3 skottkärror idag. är väl ungefär lika mycket kvar. Får se om jag tar det imorrn eller övermorrn.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Cilla89a
0

#4,5 Vi får peppa varandra :D

Lindbygarden
0

#8 Japp! Vi kanske skulle ha en sån OT tråd här inne?

MiaMaria
0

Men hallå, ni bantare, kan ni inte skänka lite kilon till mig?? Jag behöver gå upp 5-7 kg för att se "normal" ut…

Cilla89a
0

#9 Det hade vatt en bra ide tycker jag :)

#10 Det är nemas problemas ;)
Min syster är likadan, lång som en flaggstång och smal som en planka. Hon är 178 cm lång och väger 55 kg ;) Man skulle kunna tro att hon aldrig får någon mat, men tvärtom tuggar hon på något konstant. Fruktansvärt orättvist att hon kan vräka i sig mat i mängder medans en annan inte kan titta på mat utan att gå upp 1 kg ;)

MiaMaria
0

#11 Känner precis igen mig i din systers liv, äter jämt o inget händer