Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1009 ggr
Lothar
0

God morgon 22 mars 2010

Kallt -6 inte roligt, får rida i eftermiddag när vägarna förhoppningsvis tinat upp.

Tävlingen igår gick bra, jag var rädd för att jag skulle vara jättenervös men det var jag inte och jag kom ihåg HELA programmet ;-)

Sen var damen ifråga lite (läs mycket) töntig, det var ju BLOMMOR vid varje bokstav och det hade hon ju ALDRIG sett.. så hon var spänd som en stålfjäder, extra vid läktaren….så % blev därefter, pinsamma 59,655% men första starten så vi har lite (läs väldigt mycket) att förbättra.

Jag fick iallafall mersmak och det var det viktigaste, jag har ju bara tävlat hoppning förrut i min ungdom så det här med dressyr är egentligen helt nytt för mig.

Nästa helg är vi på det igen och då blir det en LA:1.

Ha en skön måndag/Maria

Cilla89a
0

God dagens.
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, gick in och sov vidare till 9.00, bytade om och gick ut med hunden och sedan mockade/fixade i stallet och därefter skrittade jag ut Brimad 45 min, grusvägarna är riktigt mjuka och fina nu, superhärligt :D Men Brimad var rent tossig idag, och jag befarar att han kommer vara det i fortsättningen med nu när dem står i grushagen och rör på sig väldigt lite. Men skritten kändes kalasbra nästan hela tiden, kändes som det var bra swung i steget och swing över ryggen, kändes som att sitta på en stålfjäder, jag gungade på :P

Duschat nu och ska äta lite frukost. I eftermiddag ska jag vara hurtig och gå ut och fortsätta mocka bort skit ifrån gräshagen, det som göms i snö kommer upp i tö, så sant som det var sagt ;)
Och sedan ska jag köra och köpa loppfrön, och en ny saltsten till Japp.
Ska ta och ringa hovis också idag och förhoppningsvis få skotid till Brimad, han är inte helt lätt att få fatt på, han skulle ringt förra veckan men det gjorde han ju inte. Han har gått nu i snart 12 veckor, dock ser hovarna väldigt fina ut, men skorna börjar bli slitna.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

LinaN
0

morrn.

har lite tränignsvärk sen igår från dressyrträningen. Vi jobbade en massa med sidvärtes igen och det gick bra sålänge vi gjorde övningarna på meddellinjen och serpentiner, men så snart vi skulle flytta ut från medellinjen och hela vägen ut till väggen så slog min hjärna slint, jag kunde inte göra en skänkelvikning om ens mitt liv hängde på det.

Men på det hela taget så hade jag några AHA-upplevelser, och jag fick bekräftat att mitt framåtlutande i galoppen är ett reellt problem. Så det ska jag jobba vidare på.

Idag däremot så blir det en 1½-2timmars tur i relativt lugnt tempo, mest så att harry ska få röra igenom sin kropp ordentligt. o en annan ska få röra på sig också :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MillaJ
0

God dag..
varit i stallet och ridit både Hottie och kompisens 4-åring. Hottie gick rätt bra idag. Jag och en tjej fick dra av henne en baksko innan jag kunde rida för under natten hade den lossat på ena sidan :S Såå, bara att ringa hovis igen….
Kompisens häst gick bra idag, inga bocksprång alls idag och hon slappnade av mycket snabbare idag än i söndags. Ska rida henne imorgon med om jag hinner innan jobbet.

Nu ska jag nog gå bort till affären och köpa lite grejer, har tänkt baka bröd :)

Lindbygarden
0

TS Va kul att ni nu  fått starta! Lite debutnerver hos pållanGlad

Bilder?

#2 Bra med träningsverk, då vet du att du arbetatSkrattande

#3 Jag undrar vad din pålla har för sig egentligen med sina skor.. Kanske ngn liten stalltomte som busar med dig?

MillaJ
0

#4 jag såg redan igår när vi kom hem från programridningen att en söm hade slitits ur lite, och hon har antagligen sparkat åt sin boxgranne under natten… fan, får väl börja ha såna där stövlar på henne :p

Lindbygarden
0