God morgon 20 mars 2010
Usch vad det har blåst i natt, det som är bra med det är väl att mkt snö försvinner. Ena hagen där vi schaktat bort snö för att hästarna inte skulle behöva pulsa sig fram och för att vi tvåbenta skulle kunna ge hösilage lättare, är vädligt lerig just där vi varit och kört, hage nr 2 skaplig. Men jag bytte i går till hage nr 3 och den får de *vända till* så mkt de vill så får de andra vila och bli vårfina.
"Varmt" ute idag också, känns skönt och lovande, ska ta en lilltur idag ner till skogen, sen till kvällen blir det putsning.
Sonen 12 år ska på bio med tjejen..tack och lov blev det en bio som går mitt på dagen så slapp man vara i stan ikväll:-)
Ha en riktigt skön lördag/Maria
God morgon!
Här är det snorigt och dant. Har varit ute och fodrat samt släppt ut alla hästarna.
Har regnat i natt och det ser ut att bli sol idag!!
Eftersom vi är sjuka så händer det inte alls mkt här idag.
Ha en bra dag idag!
Sol o härligt ute!
stallplanen har tinat fram helt och hållet! boxen vart rimligt lättmockad o passade på att strö in ny torv och grejjade.
Hade med min bästa vännen sen många år tillbaka, men som jag knappt sett de senaste åren. så idag såg han harry för första gången på över 2 år. och givetvis så ville inte surmulen komma fram och hälsa utan stod mitt i leran och surade.
imorrn blir det ridlektion :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God dagens.
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 9.00, mockade och fixade i stallet, gick in och duschade lite snabbt och sedan körde jag, mamma och pappa till stan och handlade :) Vanligtvis åker jag och Brimad till ridhuset på lördagarna, men anläggningen är bokad till tävlingar.
Så Brimad får minsann vila idag.
Kom hem från vid 13-tiden, käkade lite frukost, gick ut och stängde in hästarna i grushagen och gav dem lunch hösilage.
Dem får numera gå i grushagen, har smält så pass mycket nu att dem snart skulle börja trampa upp och tacka gudarna för att vi har en grushage nu
Vill inte ens tänka på hur sörjig gräshagen skulle bli om dem skulle gå kvar där.
Sedan vet jag inte vad som skedde men hurtig det blev jag och mockade ut en massa gammalt hösilage och skit från hagen, dem har ju i princip stått på samma ställe hela vintern=ton med hästskit och nedtrampat hösilage. Tog ett 20-tal kärror sen var jag sleden och alldeles blöt eftersom det regnar, men grannt det blir det :) Ska fortsätta imorgon.
Nu är jag inkommen och ska sätta påskfjädrar vi köpte idag i björkriset som pappa varit ute och plockat :) Sedan påskpynta och sedan knapra påskgodis jag köpte, vårkänslor till max 

Resten av dagen blir lugn med god mat, och film ikväll :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
God eftermiddag..
Är helt slut nu :p Red ett ordentligt pass med Hottie imorse, sedan smörja över grejerna litegrann. Efter det åkte jag till närmaste ridbutik och köpte lite smågrejer, sedan tillbaka till stallet.
Har ridit min kompis 4-åring. Spännande :) Hästen är väldigt grön och är bara inriden -är mer som en grön treåring.
Det var lite skutt och konstiga hopp, men överlag gick det rätt bra så jag ska fortsätta rida den lite för kompisen. Hon vill ha hjälp för hon är själv lite osäker efter en otrevlig olycka med hennes andra unghäst förra året så jag ska rida ett tag tills hästen är säkrare.
Men det var kul att rida henne, det är en jättetrevlig häst -den är bara så jäkla "snabb" eller vad man ska säga.
Händer det nåt så händer det fort -och hon är lite bakskygg + tycker skänklarna är äckliga så lite action blir det under passet.
Imorgon ska jag troligen börja med att klämma in henne en liten omgång innan vi lastar på och drar ner till Hylte för att rida under en domarutbildning.
#4 Va skönt att det gick bra!
Håller tummarna för att allt går bra idag!