God morgon 19 mars 2010
Mild och varm dag mot vad man är van vid, har precis fodrat och dricker morgonkaffet nu.
Men vad skitigt det börjar bli i hagarna…på vissa ställen är det ren lera, usch, funderar på att byta hage idag.
I dag blir det en lugn dag för sessan, på sin höjd en lång skön skrittur, hon har gått hårt i två dagar nu så det kan nog vara skönt för henne att ta det lugnt.
För mig är det det vanliga på tapeten, mockning/och röj inomhus.
Ha en skön fredag/Maria
morrn!
ska strax till stallet o grejja, blir ingen ridning idag utan ska bara grejja det viktigaste.
hagarna hos oss börjar också bli rätt tråkiga.
Sen ska jag hem, tvätta, diska och städa står på schemat för dagen. tjoho!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God förmidda!
har precis kommit hem från parktiken, började vid 6 på morgonen som vanligt och slutade vid 10 på förmiddagen. Nu ska jag ta och äta något sen blir det väl stallet.
Idag har min Bo Tibblins Ridlära kommit:D:D Nu ska det läsas så jag kan skriva klart mitt projektarbete någon gång:)
Sen blir det nog ridhuset men det blir ju mamma som rider-om hon rider.
God morgon!
Här är så förkylt så jag bara vet inte vad plus att magen strular.. ingen hit!
Så jag ska bara försöka ta det så lugnt som möjligt och försöka kurera mig, så himla typiskt för imorgon är det Bymöte och jag hade verkligen sett fram emot det
Men men, det är väl min o gubbens tur nu när barnen varit rejält dåliga..
Försöker pigga upp med att sitta och beställa lite kul från Hööks.
*pust*
nu är man hemma från en vända på hööks och biltema!
blev 3 nya foderhinkar på biltema, 5 l i murarhinksmodell, skitsöta, samt på hööks blev det en ny grimma samt en sadelgjord på 90 cm, så får vi hålla tummarna att gjorde räcker nu och inte blir varesig för lång eller för kort.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God dagens.
Klev upp 6.00 som vanligt fodrade/släppte ut. Sov vidare till 10.00, bytade om, gick ut i stallet mockade/fixade och sen red jag Brimad, skrittade runt om på asfalten ner till fältet där det faktiskt går att rida igen, snön har återgått till sitt normala tillstånd nu när det blivit så varmt och smälter, snön är nästan lite slabbig till och med :) Grusvägarna i skogen är rent livsfarliga nu, rena isgatan fläckvis. Red inte så länge på fältet, har fortfarande rejält med snö kvar, så det är jobbigt att pulsa runt i. Men Brimad kändes fin och jobbade på bra :) Sedan skrittade vi hem på asfalten igen.
Var ute 45 min.
När jag var klar i stallet hoppade jag in i duschen och sen körde jag och pappa till stan och lunchade med faster.
Precis hemkommen och varit ute och promenixat med hunden.
Nu får minsann snön och vintern erkänna sig besegrad, snön smälter som smör i solken, +9, hur yberhärligt som helst :D Har stoppat undan Brimads vintertäcken och plockat fram tunnare täcken och regntäcken :) Äntligen!
Idag (ja, idag fredag), skulle jag och Brimad ha gjort vår andra tävlingsstart för året enligt planen, hemmaplan och allt men som inte heller blir av ;)
Avanmälde mig för någon vecka sedan när han betedde sig som en tönt på programridningen, och eftersom det bara finns LB:2 att rida idag skiter jag i det, inte lönt och har heller ingen lust att åka dit och rida en klass när jag vet hur han beter sig.
Vill starta 2 klasser, så han kan kolla på miljön och förhoppningsvis prestera i andra klassen när han kommit underfund med att dressyrstaketet inte kommer hoppa upp och bita honom under magen ;) Och i helgen har dem bara MSV klasser och det vore ju lite galet ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Gokväll!
Jag har en hemsk dag på jobbet, 11 timmars…
Började med utbildning, jag ska vara mentor för nya kollegor så vi hade genomgång hur de ska fungera osv i 2 timmar. Sen en paus på 1 tim o nu sitter jag i trafik sen ett tag tillbaka o ska göra de till midnatt, lång dag med andra ord…
När jag kommer hem blir de sova, ska upp på utställning i måra så de gäller o få den sömna man kan.
God kväll.
Har jobbat på assistentjobbet idag. Lång och seg dag när man bara hinner in och vända hemma innan jag måste sticka till stallet för att inte fastna i den allra värsta trafiken.
I stallet var det dressyrkurs för nåt Div 1-lag så jag red ut en liten sväng innan det blev mörkt.
Imorgon ska jag rida dressyr på Hottie, och även vara lite kamikazepilot och rida på hennes knappt inridna 4-åring :p Men äh, det kommer gå super :)