Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: bilder-och-filmer
Läst 1104 ggr
LinaN
0

Ridlektionen för karlarna

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Alla satt kvar! trots pigga och glada hästar :D

Min sambo på filmen, första gången på många många år han satt på en häst, senast vart typ i grundskolan på en prova på ridning för 20 kr runt ridhuset ett varv när han vart typ 10-11 år ^^

Det vart väldigt segt med stoppandet, och mina instruktioner gick inte helt igenom när jag försökte filma och få honom att förstå vad det var han skulle göra. Men han sågade iaf inte ena tygeln åt gången.

Den andre matchomannen vågade knappt borsta hästen han skulle rida och hade inte lika bra hållning som min karl. Men det gick bra ändå :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

LinaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här kommer några bilder också :D

LinaN
0

den andre matchomannen :D

LinaN
0

Gåsaled :D

LinaN
0

Harry och jag fick senare agera draghjälp när en annan killkompis kom och skulle rida efter han slutat jobb ^^

sanmbon tyckte att han hade gjort sitt ^^

Det vart väldigt skoj och om 14 dar ska vi göra om proceduren igen :D

Förhoppningsvis är det mindre snö och så så att man kan springa bredvid så de får känna på litet trav också.

jsca
0

hahaah, gillar hållningen på ''machomannen'' ;P

Lothar
0

Haha vad kul ni verkar ha haft!! Din karl ser ju ut att vara född på häsryggen, inte alla som sitter så där första gången, han ser dessutom avspänd ut!!

Kul att ni ska fortsätta med *gubbridningen* Flört Lycka till/Maria

Lindbygarden
0

Håller med! Det ser jättetrevligt ut och din gubbe verkar ju ha fallenhet för detta!Glad

LinaN
0

#6 o 7 ja jag vart då verkligen imponerad! Jag trodde ju mer på att han också skulle sitta som matchomannen nr 2 ^^

men tji fick jag, och han konstaterade ju efter denna ridturen att "ja jag kommer väl inte undan längre…" o han har så rätt så! finemang, om ett halvår kan jag åka till mor i skåne och lämna honom hemma med hästen som både får mat motion och mockat åt sig ^^

Så nu blir det gubbridning vartannan onsdag framöver :)

Men oj vad roligt jag hade när han skulle göra halt. Harry förstår ju inte alls vad det är C vill ^^ Jäkla tur det inte är ljud på filmen för jag stod o fnissade hysteriskt och försökte som sagt instruera honom med en seriös röst! Han satt på och sa som han säger till hunden när hunden ska stanna i hallen medan husse häller upp maten. "STANNA! STANNA SA JAG!" och när jag sa åt honom att du får bli litet argare på honom en gång så han förstår att du menar allvar så höjde han bara rösten och lät än mer tvivlande på om hästen verkligen skulle stanna…

svårt att hålla sig seriös då! *ASG*

Mortalsaints
0

Bara jag som tycker att mannen på bilden i nummer #4 ser ut att sitta som vilken hoppryttare som helst på internationell nivå xD om man kollar på herr sidan då :O

Lindbygarden
0

#9 Hahaha du har en poäng där helt klart!!Skrattande

LinaN
0

#9 haha! det har du rätt i! :)