Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 813 ggr
Lothar
0

God morgon 18 mars 2010

AJ aj kroppen är stel, och lite värker det, tufft pass igår, sessan var *sjöblöt* hon är inte klippt så det blir ju inte bättre av det. Men lektionen var givande, och Nina ska försöka hjälpa oss komma ur vårt eländiga högervarv….jag har får ABSOLUT INGET stöd i yttertygeln, jag försöker rida fram mot ytter men får allt i inner…och det är omöljigt att komma till ridning då, men vi kämpar på och det är ju det som är kul att ha ett (eller flera) mål;-).

Idag är det programridning, värmer upp själv och sen rider vi upp programmet för Sissi, hrm ja det blir ju spännande att se hur det ska gå!

VV igår -0,8 får jag väl vara nöjd med, hade -2,2 förra veckan antagligen nybörjartur ;-)

Ha en skön torsdag//Maria

Lindbygarden
0

God morgon!

Här ska idag bokas tid för kastration, dags att ta bort de små kulorna på Garcon!

Sen ska här packas sten och i vanlig ordning ska här letas hingstar!!!

Min stackars sambo tycker inte att jag är superkul vid den här tiden på året men jag verkligen älskar det fårn bruksprov och fram, sen har vi ju också treårstester mm där man vill spana deltagande ynglingar för att se hur vissa hingstars barn visar sig första gången samt också hur avkommor undan egna ska visa sig..

MillaJ
0

God morgon.
Ska strax sticka iväg till stallet. Fick ett samtal igår kväll om jag ville rida med på domarutbildning på söndag, och det ville jag såklart. Det passar ju mig utmärkt eftersom jag tänkt tävlingsdebutera med pållen 2/4, och hon har ju aldrig gått ett program i hela sitt liv så nu får vi övat iallafall Flört Så idag blir det till att öva lite så att det iallafall går hyfsat på söndag.

Sedan blir det jobb, vi hade gruppmöte igår så då blev det inte så jättemycket jobb gjort för det drog ut på tiden.

Lindbygarden
0
halloonsodaa
0

God förmiddag!

Jag klev upp kl 5 och åkte till praktiken vid 6, praktiserar på en ladugård. Kom hem kl kvart i 9 och åt lite lunch (?). Nu ska jag ta det lugnt och vila upp mig för imorgon är det sista praktikdagen:)

Jag ska försöka plugga lite snart också. Skriva lite på projektarbeten osv….

Sen ska jag ut i stallet och mocka osv. Vid 4/5 kommer jag att åka till ridhuset med min mamma och kolla på när hon rider hästen:)

LinaN
0

God förmiddag!

har sovit som en stock hela natten och är förhållandevis pigg i kroppen idag. ÄR hästledig så jag vet inte riktigt vad ajg ska hitta på… Jag borde väl egentligen ordna tvättid och grejja med litet sådant men vete tusan om jag orkar. vi ska ha fest i helgen så att städa av hade ju inte vart en dum idé…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Cilla89a
0

God dagens.
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut, gick in och sov vidare till 10.30, gick ut med hunden, mockade/fixade i stallet, gav hästarna lunch hösilage. Brimad har vilodag idag.

Träningen gick sådär igår, visserligen tycker Jan-Ove att det hänt många saker till det positiva, helt ren skritt numera inte ens tendenser till passgång, och han är ganska förvånad över att jag lyckats, från stapplig, spänd passgång till hyffsat avspänd, ren skritt.
Jag får tacka Brimad för det, för jag har inte gjort ett skit, jag kände inte ens när han gick i passgång innan ;)
Har även enligt Jan-Ove en mer välgymnastiserad häst över ryggen, samt bogar och en kortare häst inte alls så lång och "flängig" utan kortare med större register i arbetstraven.
Dock var känslan inte så bra igår, kändes kalas i högervarv i både trav och galopp, men i vänster så drog han på och kändes hängig i handen, låg i form och allmänt störig ;) dock fick jag bort hängandet i handen i slutet, då var han bara låg, i vänster galoppen var han lätt och fin, dock låg.
Hon jag red med var verkligen galet jobbig, hon var överallt hela tiden. Jag har verkligen svårt att rida med andra, tappar koncentrationen på ridningen och sitter och håller koll på vart dem andra är och vad dem gör så man inte är i vägen.  
Jobbade mycket rent allmänt med form, halvhalter, halter, övergångar, och en hel del bakdelsvändningar och lite förvänd galopp, där han dippade på rätt bra ;) rakt fram går det bra, men i svängar så tappar jag honom mer och mer efter hand, men det är helt och hållet mitt fel som inte orkar rida, rider jag så gör han det bra med. Han kändes överlag lite kinkig, men om jag inte minns fel så var han ganska tjurig förra året vid där här tiden när det är pälsfällning, eller så var det för det kliade i huvudet på honom för han kliade sig rent hysteriskt på mig för vi var klara ;)
Pappa filmade i alla fall, inte alls nöjd med hur det ser ut på filmen, tycker han ser ovanligt lång ut.
Får se när den stationära datorn tänker samarbeta i alla fall så jag kan fixa med filmen, just nu gör den som den själv vill :P

Duschat nu i alla fall och resten av dagen blir lugn skulle jag tro.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MillaJ
0

uppdatering från stallet.
Fick tagit oss igenom programmet och det gick ok. Var inte supernoga med vägar och så utan ville bara att allt skulle flyta på i en följd.
Tror att min lilla pålle är i nån trotsålder för så fort nåt inte passar damen blir hon så jäkla förbannad. Hon stannar och ålar sig åt olika håll, och om jag då går på och kräver att hon visst ska gå fram och göra som jag säger så protesterar hon med att resa sig rätt upp. Hon är inte nervös eller stressad -bara fly förbannad.
Men så fort jag får henne fram igen så flyter det på så himla bra.. Om hon bara kunde fatta att det skulle vara så mycket enklare att lyda direkt istället för att trixa runt så ;)
Aja, en bitchig häst med minst lika enveten ryttare :p