Dubbel presterande hästar
Sitter och funderar på i vilka klasser man kan hitta hästar som presterar bra i både hoppning och dressyr och ryttarna tävlar både och! Tittar man i bla. minnes böcker från blå dragonerna så talas det mycket om remont hästar som tävlade i båda grenarna. Idag har ju hästarna utvecklats något från remonterna, så finns det någon idag som presterar i både hoppning och dressyr på hög nivå?

I skandinavium red någon Nina en häst, Ajax, som enligt speakern tidigare gått nåt mästerskap i hoppning med Ulla Håkansson (?) i sadeln??
Vet inte om jag hörde rätt, dels lyssnade jag inte så noga sen är det ju rätt mycket liv inne i skandinavium. nån annan vet säkert här inne =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Nina rider Ajax 2, Ulla hade tidigare en häst som hette Ajax som hade gått både hopp o dressyr. Hon skrev även en bok om den hästen sen, tror de tog medalj på OS för en herrans massa år sen. Så jag tror de blev nån förväxling där 

Ingrid Klimke har en valack som gått både svår hoppning och svår dressyr, tror dock den är pensionerad nu.
Gränsbos avelshingst Nobel har gått 1.50 hoppning och nu GP dressyr!