God morgon 15 mars 2010
Kall morgon, har fodrat och sitter här och ska trixa med TDB angående vår nat ponnydressyrtävling i maj, och jag är INTE haj på det…
Idag vilar Sessa, vi hade ett pass igår i ridhuset där vi kämpade på med hennes höger sida….finns mycket att jobba på och ibland känner jag mig dum som ska tävla överhuvudtaget, MEN jag ska försöka ta tävlingen som ett led i vår träning utan alltför högt ställda krav ;-)
Ha en skön måndag/MariA
litet småsnuvigt och motsträvigt att ta sig upp idag. men jag var uppe innan 10 iaf! :D
ska till stallet senare i eftermiddag och ska nog ta mig en liten ridtur barbacka samt prova nya sadeln med sadelgjord idag och se hur den ligger. Se om man ska prova att byta koppjärn också. fick ju med 3 olika så det ska vi grejja med idag iaf :D
mocka, blanda foder och grejja ska jag ju också göra :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God dagens.
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut, gick in och sov vidare till 10.00, bytade om och traskade ut med hunden, mockade och fixade i stallet och sedan red jag Brimad, skrittade ut 40 min, runt om på asfalten, ner i skogen och dem har plogat andra skogsvägen nu med :) Gött!
Snön är ju fortfarande hård och konstig så det går fortfarande bara rida där det är plogat, saknar att rida på fältet kan jag säga :(
Haha, och Brimad är ju för rolig, hade solen i ryggen på vägen hem så skuggan var precis framför Brimad och inget han la märke till, men helt plötsligt fick han psykbryt på denna skugga och hoppade jämfota i sidledes längs vägen allt för att slippa trampa på sin skugga, vilket han inte lyckades med givetvis, och helt plötsligt så slutade han och skrittade som vanligt hemåt ;) Hahahaha, man kan inte annat än skratta åt den hästen ;)
Duschat nu i alla fall och ska strax hämta syster vid bussen, sedna göra frukost, kolla på ponnyakuten och sedan i eftermiddag ska jag köra och köpa spån samt mer lucern strå till Japp.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Idag vaknade jag, upptäckte att jag förovit mig till praktiken (är i mitt stall) eller ja där hästen bor haha. Så jag hade missat bussen och sånt så tänkte jaja dags att få igång moppen. Så kör jag, när jag är i klippan så kommer jag in på fel väg ska stanna och vända så jag bromsar in. Upptäcker att där är hur mycket lösgrus som helst och hinner tänka fan jag kommer välta sen välter jag rejält och flyger iväg en bit och moppen glider en bit med tror jag. Blir chockad och sånt men sen kommer mamma och hjälper mig få igång moppen igen så körde jag till stallet.
Och nu har jag ont i hela kroppen, skrapade upp handen och slog mig rejält på låret men annars inget, sa det till en dam som kom fram och frågade om jag behövde hjälpa att jag var glad över hur mycket kläder jag hade på mig haha min vante gick sönder dock :( och jackan lite och moppen blev rejält repad :/ och nu är jag väldigt stel haha men men hade ju ändå mycket tur i oturen :)