Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1055 ggr
Lothar
0

God morgon 13 mars 2010

Lite kallt här nu på morgonen men jag tror att solen kommer titta fram, det ser så ut!

I dag har vi reg dressyrtävlingar för ponny, ska ev åka och fota lite till hemsidan, arbetar inte på denna tävling känns nästan lite tomt…

Igår red jag på eftermiddagen, jättehärligt riktigt varmt och det var tom geggig barmark på vissa ställen på vägen, gav mersmak om våren! Jag rider oftast på morgonen, men jag kanske ska tänka om…iallafall vissa dagar.

Ikväll blir det Melodifestivalen förstås med någon VVriktig mat till.

Ha en skön lördag//Maria

Lindbygarden
0

God morgon!

Här är det också kallt men strålande sol!

Hästarna är fodrade och utsläppta redan och jag ska se om ajg ska masa mig iväg på årsmöte idag på föreningen.

Idag blir det också jobb så vi ligger lite före med packningen av sten till frankrike och sverige.

Jag har lite hemligheter för mig just nu men jag hoppas ganska snart kunna presentera en till liten häst i vår familj.Glad

Lothar
0

#1 vad spännande med en ev ny häst!! Väntar med spänning på mer infoSkrattande

mvh Maria

Lindbygarden
0
MillaJ
0

God morgon.
Nyss klivit upp.. Jag har insläppet i stallet så jag åker inte dit förrän senare.
I stallet ska jag rida och hoppas att det går lika bra som igår, ska även visa en kompis lite grejer inför imorgon+måndag när hon ska passa hottie.
Annars får jag ju packa lite, Tyskland imorgon!

kaka1234567
0

God morgon

De är ganska kalt här nere i stocksholm också med mycket sol.

Har klivigt upp ganska nyligen men hunit ärt frukost och vaknat snart ska jat till stallet då jag ska tävla på bebbe idag och de ska bli riktigt kul. Jag hoppas på att vinna =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Peppe
0

Goddag, eller nåt liknande

Har varit nära döden de senaste 2 dygnen känns det som. Började med att jag kände mig väldigt andfådd redan under framridningen i torsdags, men sen körde Maria igång sitt tjat så då hann jag inte tänka mer på det.

När jag hoppade av sen började jag frysa så sjukt mycket, sen gick det bara utför. antar att det var någon form av maginfluensa, har inte kunnat röra mig en cm de senaste 2 dygnen.

Har nu börjat gå korta sträckor i sakta mak. men nåt stall blir det inte idag heller!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Cilla89a
0

God dagens.
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut, sov vidare till 9.00 bytade om och gick ut i stallet mockade/fixade och sen körde vi till ridhuset med Brimad, red en timme och jag har en djävulsk träningsvärk i ljumskarna sedan igår, men när jag ridit en stund och blev varm så kände jag inte av det mer, skönt! Gick fin, fint idag. Blev lite basic och lite av varje, koncentrerade mig mycket på nogrannhet, jag är lite för snäll och låter han slinka igenom trotts att han inte gör saker och ting när jag ber om det, utan typ några skunder senare. Överlag blev det mycket tempoväxlingar i galopp, nogrannhet att han svarade framåt direkt när jag bad om det och kom tillbaka direkt när jag bad om det. Mycket öppna, sluta, skänkelvikning i trav, endel 10 och 15 meters volter och trav och galopp. Massa övergångar från galopp till trav, märks att det gjort nytta att jag ridit mindre övergångar galopp till skritt för han tänkte inte alls bakåt i övergången från galopp till trav.
Även endel förvänd galopp och jag måste verkligen rida ordentligt där, se till att han är balanserad innan jag går in i förvänd och hålla ihop honom, rider jag inte ordentligt och håller ihop honom tippar han fram. Men idag så red jag ordentligt och den förvända satt som en smäck :)
Massa galoppfattningar i från skritt blev det också och extrem nogrannhet där med, det ska ske när jag vill och det gjorde det också till sist när jag sagt till honom att han inte slinker undan. Så efter ett par fattningar så vart det kalas.
Summa sumarum är jag slarvig när jag rider ;)
Och sedan som plåster på såren så red jag igenom LA:1 idag och gudars så fin han var! Det enda var på gott och ont, att han längde och tog i så himmla fint i mellantraven att jag fick svårt att få tillbaka honom så han drog på ganska bra genom hörnpasseringen. Det är FAN att han ska vara så rädd för dressyrstaket :/

Hemma nu i alla fall, duschat och käkat frukost. Resten av dagen blir chill, ska bara hämta syster i stan i eftermiddag och sedan blir det melodifestivalen final ikväll och onyttigheter till det, det gillas ;D

Medarbetare på Dressyr.ifokus