God morgon 12 mars 2010
God morgon..
är uppe och äter frukost, ska strax iväg till jobbet. Är så sjukt trött >< Nästan varje gång jag går upp vid den här tiden är jag helt skakig en bra stund efter att jag kommit upp. Blä.
Well, iväg och jobba… Sen blir det stallet och ikväll ska jag lägga mig tidigt. Har sovmorgon imorgon iallafall för då har jag intaget i stallet så jag åker inte dit förrän på em.
God morgon
I dag kommer hovslagaren vid 11, har beslutångest om jag ska ta guldskorna en omgång till eller *vanliga* skor, det är ju himla bra fäste med guldskorna men tråkigt om det huxflux blir barmark och rida omkring i dom?? Får ta ett snack med hovvis.
Ska egentligen hjälpa till att bygga dressyrstaket (eller ställa upp) vid 8.30 får se om jag hinner. Vi har reg ponnydressyr i morgon.
Tar en skrittur i eftermiddag för att gå in de nya skorna på Sessan.
Ha en skön fredag/Maria

God dagens.
Gick upp som vanligt 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, mockade sedan direkt. Gick in och sov vidare till 8.15, precis duschat och nu ska jag strax köra till min arbetscoach, inte pepp för 5 öre, 7 mil dit och det ger mig inte ett jäkla smack :/
Ikväll blir det programridning i ridhuset, ska rida LA:1 :) Skulle igentligen ridit LB:2 med, men det var så många som ville vara med och för att det inte ska vara till midnatt så får man bara rida ett program. Så vi får väl se vad herrn Brimad säger om dressyrstaket idag, sist var på årets sista tävlingen i slutet av Oktober.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Godag!
Jag börjar alldels strax jobba, ska sitta här ända fram till 17:15 i em… Då ska jag åka till min bror o byta bil med honom, ska låna hans bil till våran roadtripp i helgen. Ikväll blir de packa, fixa bil, gps, skivor osv o sen förhoppningsvis tidigt i säng, ska upp 6 i måra bitti…
#2 Min sambo hade oxå en jobbcoach, helt värdelöst. De där coacherna får betalt på BOKAT möte, så den Niklas hade bokade typ ett i veckan o sen avbokade, oftast redan när Niklas tagit sig in till stan… O ingen hjälp fick han.
morrn.
mitt knä är klart bättre idag så slipper nog att hoppa på kryckorna idag, så jag funderar också på att försöka rida en liten runda med harry idag. se hurmycket som smält bort på våra ridvägar. :D
Största kruxet kommer att vara hur man ska ta sig upp på häststackarn.
I övrigt så kommer inte särskilt mkt att hända idag.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Får bara slänga in uppdatering om dagen nu när jag äntligen är hemma igen.
På jobbet var det inga större händelser mer än att vi var på utflykt i Anktikhallarna i stan och hämtade upp vykort som ropats in på vykort/frimärkesauktion -the action! liksom…
Har nyss kommit hem från stallet och idag var damen DYR -passet gick lite upp och ner för det var hästar som kom och gick hela tiden så hon fick ju spana lite, särskillt när favoriten kom in i ridhuset (råkar vara ett sto :p).. Men vi avslutade så jäkla bra att jag kan lugnt säga att hon jobbat in sin kvällsmat med god marginal ;)
Det jag har velat komma åt är att hon verkligen ska släppa igenom hela kroppen för hon sparar sig alltid litegrann och jag vet ju vad som finns "under huven" så att säga, så det är ju det jag vill ha. Och iallafall stundtals idag kom det jag var ute efter, hela hästen bara släppte igenom och tom halsen gungade med kroppen,inte att formen blev ostadig eller så, utan hon bara släppte.
Super!

#3 Hon jag har är helt ute och cyklar ;) Det skulle vara mer givande att ligga och sova ;)
Kommit hem från programridningen nu och jag är så besviken på Brimad så det räcker och blir över, tokfin på framridningen, var riktigt impad att han hade full fokus på mig trotts att ridhusdörren öppnades och det kom och gick hästar hela tiden och dessutom trångt om plats. Men sen inne på banan så spårade det ut fullständigt, han skulle inte gå nära dressyrstaketet, jag fick sitta och driva som en idiot för att få honom nära staketet, jag hade sådan kramp i innerskänkeln för jag drev som en jäkla idiot. Inte nog med att han var "rädd" för staketet så tappade han ju fokus på mig totalt, lång som en flaggstång, utåtställd HELA tiden för han glodde på staketet, fattade fel galopp, slog om i galoppen, slog sig fri ett antal gånger, extremt slarviga vägar p.g.a att jag inte fick ut honom i hörnen m.m 
Jag som var riktigt revanch sugen nu då sist jag red programridning för denna dommaren var i Juni och allt i ridningen har blivit 110% bättre i alla fall på träning, slutat hänga i handen, slutat dippa i formen, riktigt bärig i både trav och galopp. Och hon frågade idag om ridningen funkade bättre och jag bara "Ooohja, han är såå fin nu", jodu, kyss mig, det syntes inte inne på banan ska jag säga ;) Pinsamt som tusan!
58,5% och allt mellan 3-9 poäng. fick 9 på skänkelvikningarna :) så han kan, om han vill.
Som dommaren sa så har jag en häst med kapacitet så det sträcker sig till skyarna och när han väl gör det han ska så är han verkligen extremt fin och gör allt hur bra som helst. Men hans nerver sätter stopp för det :/ Tyvärr. Väldigt tråkigt faktiskt
Känns faktiskt inte det minsta kul övht att komma ut och tävla nu, för han vänjer sig ju inte, han är lite fjantig varje gång han ser ett dressyrstaket.
Jag som planerade att ut och tävla LA:3-LA:6 nu i vår eftersom det går som tåget på träningarna, men det är ju bara att stryka.
Medarbetare på Dressyr.ifokus