God morgon 11 mars 2010
AJajaj, vilken träningsvärk jag har!!! Det märks att det inte blivit någon *ordentlig* ridning när man *tränar själv*, hela bålen värker så rygg och magmuskler har fått sig en rejäl genomkörare. Hur kul som helst var det iaf. Den förvända sitter bra känns det som, och bakdelsvändningarna. I öppnorna är hon dock stel som en pinne
speciellt i högeröppnan, och höger är hennes sämsta sida, men vi jobbar på det.
I dag ska vi ta en tur ut i skogen, eller ner till skogen iaf, det är för mkt snö i skogen för att det ska gå att rida där. Annars är det tvätt idag igen, suck och den obligatoriska *dagens-dammsugning*.
Ha en skön dag/Maria

Godmorgon!
Idag ska jag först på möte kl 9 om jobb. :) ingen intervju, bara för att snacka om hur det går till ;D hehe
Sen ska jag hem och se om det finns någon tvättid, om jag inte åker till stallet före.. Har inte RIKTIGT bestämt mig :. hur som helst så är pojkvännen i GBG och kommer inte hem förrän senare så jag kan ta de lugnt idag ;)
Men tvätta och städa lite är planen!
Ha en bra dag!
God morgon.
Nyss klivit upp och ska ge mig av till stallet. Har ridit rätt hårt i 2 dagar så idga blir det nåt lugnare + att jag har lite bråttom för jag ska börja jobba tidigare idag.
Dessutom har jag ont i ryggen så ja, jag tänker ta det lugnt.

God dagens.
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, gick in och sov vidare till 10.00 bytade om och traskade ut med hunden, mockade och fixade i stallet och sen red jag ut Brimad, skrittade runt om på asfalten, ner i skogen till fälten och sen red jag som vanligt fram och tillbaka på gräsvägen mellan fälten, börjar bli riktigt trist nu ;) Denna gången hade jag en plan, vanligtvis när jag rider ut så har jag ingen plan utan bara tja rider utan att tänka på någonting mer än möjligtvis formen.
Men nu koncentrerade jag mig på övergångarna från galopp till trav, har märkt i ridhuset att han tänker för mycket bakåt antagligen för vi har gjort alldeles för mycket enkla byten och övergångar till skritt. Och sedan tempoväxlingar i galoppen, tar ibland lite för lång tid att ta tillbaka honom. Kändes fin, känns som han är lättare att reglera utomhus, att han har mer fokus på mig.
Sedan skrittade vi hem på asfalts vägen igen. Var ute 45 min.
Duschat nu och ska göra frukost, resten av dagen blir lugn.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Godagens!
Jag har äntligen fått varit o gjort mina naglar nu, åhh så fint de blev! Men svårt o vänja sig med allt, typ stänga tajta jeans, sms:a osv 
Hann med att blogga lite i morse o en ordenligt tur med vovve.
Nu jobbar jag till 21:30, börjar alldeles strax, känns segt, är väldigt trött!
Go kväll får jag väl säga då
TS.. Va skönt med träningsvärk! Det är bra då vet man att man gjort ngt vettigt!
Har varit på jobbet idag och gjort iordning för sändning som ska iväg imorgon, har räknat lite offerter mm. Sen tog vi en svängom mormor och käkade pizza..
Just nu sitter jag o laddat för att gå ut i stallet o fixa samt ta in de små pållarna..

Go kväll idag har vi plåstrat om en öm fot, min egen, som utan riktig anledning var riktigt öm imorse, men efter lite liniment (häst självklart) och smärtstillande så blev de bättre. Lustiga är att det känns inte lika mycket om man har skor och det ömmar bara när man går och belastar foten.. Jaja ska tävla på lördag så man får väll "vila" fram tills dess.. Annars springs det dressyr program idag eller springs och mentalt rids dressyr program, det var ett tag sen jag red LA:1 så måste fräscha upp hjärnan :), alltid så kul när man strövar över golvet och mumlar tyst för sig själv "samla upp i hörnet och ställ om förbered ny galopp och titta inte ner"..