Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: utrustning
Läst 3289 ggr
Lindbygarden
0

Lindor eller damasker?

Ja vad använder ni när ni tränar dressyr?

Lindor, damasker, vanliga benskydd eller inget alls? Samt använder ni boots?

Lägg gärna in bilder som inspiration!

Peppe
0

Jag använder oftast inget alls. Maria har till och med slutat kommentera, vi ser ändå förjävliga ut nu på vintern Tungan ute enda kommentaren var när ridsport skulle komma och göra sitt reportage, "på lördag får ni inte komma i mjukisbyxor" HAHA

när jag orkar lindar jag benen, och om det finns benskydd nära till hands och jag har tid över så kanske jag slänger på dom Flört

dock har han alltid skydd/lindor + boots runt om när han är broddad

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

MillaJ
0

Ibland rider jag utan (när jag är lat :p), är jag inte lika lat så lindar jag och har oftast boots iallafall fram för hon sprätter runt så, så hon inte slår sig.

LinaN
0

Rider naken så att säga…. i början vart jag jättenojjig med hans ben iom att han har ett överben sen han vart ung-unghäst. Men han har slutat att slå sig fram verkar det som men han slår litet bak fortfarande.

Dock när vi börjar komma igång mera så kanske jag lindar för snygghetsfaktorn. Men det behövs egentligen inte alls.

Sen så har jag "alltid" benskydd på när jag hoppar fast jag slarvar även här. fast han ser så fånig ut med hovskägg som sticker ut mellan boot och senskydd fram.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

ThunderClap
0

Det beror på häst och pass främst, i andra hand hur mkt energi jag har och vad jag känner för.

Jag föredrar helt klart att linda framför benskydd, och helst resårlindor med padd, som snabblindning kör jag fleece utan padd och har dåligt samvete.

Vid mer risk för slag än belastning så blir det oftare benskydd.

Boots använder jag bara om jag har häst jag vet som trampar eller vid bomarbete/hoppning.

föregående pålle fusklindad med bara fleece

Cilla89a
0

Alltid lindor när vi rider på ridbana och i ridhus och Eskadron benskydd när vi rider i skogen.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

HannaT
0

Ofta lindor. Främst av den anledningen att Kalle lätt blir gallig om benen, och svullnaden går ner markant efter ett ridpass med lindor.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Lothar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är ju en riktig nörd….hm vid träning så är det matchat till "tänderna", idag var vi GULA, häst: Gult equilline schabrak gula lindor dito,(med paddar under förståss!) Jag hade gul L&L tröja på mig..töntigt kanske men jag tycker det är kul, och jag har tiden att greja med det.

Men nu har jag köpt nya skydd som jag var och hämtade idag så dom åker på vid nästa träning är det tänkt.

MiaMaria
0

Beror helt på häst o vilket arbete, men föredrar lindor. Boots vid uteritt o vid tramarbete eller klumpig kuse.

Mortalsaints
0

Är det vått, lerigt eller snö ute så har jag vanliga damasker. Annars gillar jag att linda då det känns som att det stöttar mer än damasker. Boots har jag alltid på fram förutom i hög snö för då funkar det inte haha.

#7 :O sjukt snygga var finns dom?

Lothar
0

#9 www.prima4you.se finns även i svart som antagligen hade varit smartare…

mvh Maria