Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 907 ggr
Lothar
0

God morgon 9 mars

Ser ut att bli en härlig *vårdag* hm, eller tja ni förstår vad jag menar. Det bet dock i kinderna när jag var ute och fodrade men jag kunde se att solen ville titta fram så det kommer nog bli en förhållandevis varm dag idag med. Gammelponnyerna fick gå *nakna* igår och de njöt i fulla drag:-)

Dressyrmöte igår och vi hade mycket att prata om som vanligt.

Idag blir det ridning och mockning som vanligt och sen har jag hur mycket tvätt som helst här inne att ta hand om, suck men det måste ju göras.

Ha en bra dag i solen/Maria

Lindbygarden
0

Ja goood mooorgon!

Här är det värsta våren! Det luktar tom lite koskit och det ska jag säga det är vår/sommarkänsla över detGlad

Jag packar lite sten och nu ska vi åka o handla lite mat.. I övrigt är det fullt upp med hingstaplaner!

LinaN
0

Go middag.

har vart på röntgen med knät idag. det konstaterades att det fanns ju iaf en knäled, på torr sjukhushumors-vis… mer fick jag inte reda på.

Knät är snart i storlek med en handboll… ska ringa VC sen och höra med dem om de tycker att det är lämpligt.

Sen vid 16 så ska jag till bussgods, lämpa av bomlösingen som är såld, sedan till DHLs stora kontor misstänker jag och hämta ut sadeln från tyskland (om det är den så har den ju kommit jävligt fort) sen till DHLs lilla utlämningställe och hämta ut min kurslitteratur.

Ut till stallet, mocka efter bästa förmåga. sambon följer med ut så han kör skottkärran åt mig. skottkära och kryckor är ingen bra kombo känner jag. sen får han fixa höet också. så mockning och kraftfoder får jag grejja med.

Nån ridning är det ju inte tal om som det är nu. ska se om E inte kan komma ut imorrn om hennes grabb är frisk igen, så får hon skritta litet i paddocken och känna på harry. Samt så får jag hjälp med mockning och fodergrajjandet.

Ska även ta in en av de andra hästarna idag så det blir den stackars sambon som får ränna med bägge hästarna. ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Cilla89a
0

God dagens.
Gick upp vid 6.00 som vanligt fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 10.00, bytade om och promenixade med hunden och sedan mockade/fixade jag i stallet och därefter skrittade jag ut Brimad 45 min runt om på asfaltsvägen. Den hästen förvånar mig, att möta en styck stor timmerbil som susar förbi alldeles för snabbt på c:a 1 meters avstånd skiter han fullständigt i, men att gå förbi brevlådor då får han psykbryt och håller på att dö på kuppen ;) Haha. 
Duschat, kört ner syster till bussen och varit och köpt potatis. Nu ska jag göra frukost. Resten av dagen blir lugn, funderar på att köra in och kolla på hoppträningarna ikväll, men får se.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MillaJ
0

God middag.
Nyss hemkommen från stallet. Inte lika dramatiskt där idag ;) Red på Hottie som startade med att vara jävligt istadig >< Men det gick över lite senare och hon gjorde fina galoppfattningar och även lite förvänd galopp.
På hemvägen fastnade jag i lite köer, men det hör väl till om man bor i stan.
Himla fint väder iallafall och ca +5 ute :D smäääält snön!

Nu blir det en dusch, lite lunch och sedan jobbet.

Och laddar för fullt inför helgens roadtrip med pappa :p