God morgon 8 mars
Idag fyller sonen år då, men vi har firat i helgen så idag blev mest ett *grattis* på morgonkvisten.
Har fodrat vid 6tiden och nu är det innebestyr tills det är skjuts av barn, sen ska hästarna ut i hagen för idag har min sessa sk vilodag (eller om det är så att det är jag som har vilodagen ;-) )
Sen ska jag hälsa på en vännina.
Vid 18.30 har vi i dressyrsektionen i klubben möte, ska gå igenom kommande tävlingar bla en reg ponny och en nat ponny, alltid kul att träffa dom i dressyrsektionen.
Ha en bra dag/Maria

Gomorgon!
Jag jobbar fram till 13:30 o sen ska jag äntligen åka o fixa naglarna, har blivit uppskjutet nu så många dagar så jag hoppas verkligen de blir idag.
SEn blir de hem till vovvar o man o äta lite o sen ska jag o Zickan iväg på ett möte ikväll. De handlar om gamla militärskogen precis vid Zickan, där vi ofta kör hundarna. De är fortfarande övningar där emellanåt o nått pucko hade varit där o kört med hundarna när de va övning, så de ska väl informeras om att de är farligt osv, sånt vi vet men de kan ju även blir mer info samt att de bjöd på fika 
Hoppas ni får en bra dag!

Men tror ni inte jag fick ett sms "jag är magsjuk, vi får omboka tiden", jag blir galen!!! Jaja får bli en skidtur med hundarna ist då…
morrn gott folk.
red en väldigt givande dressyrlektion igår, men på vägen hem till stallet lyckas man ju då falla av och dra upp sin knäskada man ådrog sig i en ridolycka förra året i slutet av april. så trots lindat knä så är det görstort och värker och jag kan varken böja eller räta ut benet.
tjohoo! funderar på om det ens är lönt att gå till VC iom att de senaste gången skicka hem mig med ordern "ta en panodil och gå och vila" efter att ha konstaterat att det inte syntes något på slätröntgen, dvs om något vart brutet. men det är ju senor o skit som inte mår bra. 
Idag försöker jag då få tag på tjejen som vill bli medis så åker jag ut med henne till stallet, så får hno göra allt jobbet medan jag dirigerar i princip… klarar fasiken inte av något med det här knät, ska också försöka få tag på min svåger o se om han har sina kryckor kvar.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God morgon
Sitter och funderar på om jag ska till skolan eller inte. Har bara en lektion mitt på dagen. tänkte simma efter också men det kan jag lika gärna göra på onsdag…
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Mörn mörn!
Ska strax åka till jobbet, men det känns att det är Måndag, är sjukt trött…
Ont i ryggen efter att ha dragit av skorna på ponnyn och verkat henne, nu förstår jag varför alla hovisar suckar uppgivet när man talar om att man har shettisar *fniss*. Tänk va smidigt om man kunde lägga dom på rygg, helt perfekt arbetshöjd skulle det bli då ju!
Solen skiner idag med, kan det vara så att våren är på väg?

God dagens.
Gick upp 6.00, fodrade/släppte ut, gick in och sov vidare till 10, bytade om och traskade ut med hunden och sedan mockade/fixade jag i stallet och sen red jag Brimd, skrittade runt om på asfalten, ner i skogen för backen till fältet och sen red jag fram och tillbaka på gräsvägen mellan fälten, det är det enda stället det går att rida på nu
och sedan avslutade jag med en höger och en vänster galopp upp för backen på hemvägen, sedan skritt hem på asfalten igen, kändes fin. Var ute 45 min.
Underbart väder idag, trotts att det är massor av snö kvar och inte alls varmt, ligger urnt 0:an så är det VÅR i luften, hur underbart som helst! Känns som motivationen kommer krypandes tillbaka :)
Duschat nu och precis varit nere och hämtat syster vid bussen, ska göra lite frukost nu och se på ponnyakuten. Sedan i eftermiddag ska jag köra och köpa spån samt hästmat.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Godmiddag!
Har jobbat fram till lunch, och ska strax bege mig till sjukhuset och genom gå en MR undersökning, är galet nervös. Usch hatar hatar hatar min värk!
Därefter blir det stallet. Ska bara skritta en runda, han reds hårt igår. Sen ikväll ska jag sova! Skola imorgon ju! BLÄ!
God middag!
Var hos föräldrarna igår och hämtade min nya bil. Så fiin :)
I stallet blev det dramatiskt när jag och hon som jobbar där skulle släppa ut hästarna, jag var med och hjälpte till för hon var sjuk.. När vi var på väg ut med ett par hästar fick vi syn på tre lösa hästar som kom på vägen -snabbt slänga tillbaka pållarna i stallet och springa bort för att försöka fånga rymlingarna. Då var lite annat folk från rymlingarnas hemstall på plats men det var nog det mest tafatta försök att fånga hästar jag sett -de var 3-4personer och hästarna bara travade rakt förbi dem och upp mot oss.
Vi stod på vägen och hade snövallar på sidorna så vi kunde hindra dom från att passera.
-då kände vi igen hästarna: 2 ston + en jäkla hingst såklart för att göra saker och ting liiite jobbigare. Vi fick fast stona som var genomblöta, hingsten hade ju jagat dem ordentligt.
Han var ju fortfarande lös och de andra hade inte hunnit fram till oss, och hingsten började hoppa och försöka betäcka stoet som Tina höll i.
Det var lite jobbigt ett tag att försöka sära på dem men vi ville ju få bort hingsten (Lusitanohingst på b-ponnysto =dålig idé).
Ägaren kom iallafall och fick fast hingsten de fick lett hem dom igen. Kan tillägga att det var samma ägare på allihop..
Lite småstressigt ett tag..
Nu ska jag iväg till en ny "patient" på jobbet och presentera mig.
Till helgen blir det en roadtrip till tyskland med pappa ;)
Blä….
hemma fårn vårdcentralen nu. Läkaren misstänker ganska så omständig skada i ledband/korsband och med överhängande risk för meniskskada också. Så imorrn blir det röntgen och sedan 3-4 veckor innan jag får komma till ortopeden… .tjohoo! säger jag bara.
Känns ju lagom roligt.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#8 Fy farao!!!
Tur att ni inte blev skadade en pilsk hingst som fått för sig att klättra på sto man håller är inget kul alls..
#10 nej men precis.. Han var rätt laddad och sprang runt oss och skrek. Man har inte så mycket att säga till om i såna situationer. Nu hade de rymt ur stallet, men jag vet att hingstarna i det stallet går i vanliga trådhagar med samma höjd på staketet som de andra. Visst, de kanske är snälla i vanliga fall men när vårkänslorna börjar komma och de faktiskt bestämmer sig för att ge sig ut så bör man kanske ha sett över sin hingstförvaring.´
Det var bara rena turen att jag och Tina bestämt oss för att gå ut lite tidigare med hästarna, annars hade vi missat de lösa och de hade sprungit upp till våra -och DÅ hade det blivit grejer, det lovar jag…