Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 705 ggr
LinaN
0

God förmiddag 6/3

Hur mår folk idag?

jag ska snart på årsmöte för en förening, efter det en sväng till stallet och i eftermiddag ska jag komma ihåg att ringa min ridinstruktör o säga hurmånga vi blir som ska rida imorrn.

Sen ska jag lösa problemet att jag inte vill rida barbacka en hel ridlektion…. ska bli spänannde det hära…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

halludu
0

God morgon!

Lillalatajag ligger fortfarande i sängen. Ska strax stiga upp och åka till stallet och ge hästarna lunch, därefter ska jag rida tänkte jag. Sen ska jag hem och städa mitt rum. Och ikväll kanske jag ska träffa pojkvännen..

Ha en bra dag!

Peppe
0

God morgon

Hoppade igår, min balans är inte att leka med alltså! Tungan ute tur jag har snäll häst…

Vet inte om jag ska rida idag, ska mocka en massa boxar iaf. sen blir de filmkväll =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Cilla89a
0

God dagens.
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, gick in och sov vidare till 9.00 bytade om och gick ut i stallet mockade/fixade och sedan körde vi till ridhuset i stan, mamma och pappa körde iväg och handlade under tiden som jag red.
Red strax över en timma, och det gick bra. Har varit lite orolig den senaste veckan då han dippade så väldigt i de mindre volterna förra lördagen, och överlag låg i formen, jag har verkligen slitit för att få honom att sluta med det och det skulle kännas riktigt förjävligt om han skulle börja med det igen, men idag kändes han fin :) Inget dippande även om han hade tendenser då och då men jag kunde rida bort det :) Kändes bra överlag, några inridningar i galopp, förvänd galopp på längs fyrkant, samt förvänd galopp på serpentin, några enkla byten, mycket sidvärts i traven, öppna, sluta, skänkelvikning, några inridningar i trav, serpentiner i trav, några 10 meters volter i trav och galopp, m.m, så det blev lite utav varje.
Dock märks det att jag har gjort och gör alldeles för mycket övergångar till skritt från galoppen, eftersom när jag nu ber om övergång till trav så stannar han upp alldeles för mycket i övergången. Så nu ska jag lägga de enkla bytena och övergångarna till skritt på is ett tag, han gör förövrigt det väldigt fint nu.
Känns som vi börjar få kläm på galoppen på raka spår med, kändes riktigt rakt och fint i högergaloppen direkt från början. Dock fortfarande lite svajigt i vänstergaloppen och jag måste verkligen putta ut rumpan då han gärna går i svag sluta i vänstergaloppen på rakt spår. Men det tar sig i alla fall :)
Förvända gloppen kändes lite si och så idag, stundtals så var den riktigt bärig och hög och fin i formen, men ibland så blev han lite lång, och låg.
Men överlag är jag nöjd idag, känns skönt att han var lätt, fin och hög i formen överlag.

Var hemma igen och klar i stallet strax efter 13.00, duschat nu och ätit frukost.
Resten av dagen blir lugn, melodifestivalen ikväll :D:D:D

Medarbetare på Dressyr.ifokus