Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 931 ggr
Lothar
0

Godmorgon 5 mars 2010

Hoppas det går bra att jag en nykomling säger godmorgon ;-)

Morgonfodrade för en stund sen och sitter nu här med en kopp kaffe i väntan på att barn ska väckas och slussas iväg till skolan.

Tänkt ta en tur till ridhuset i dag på förmiddagen, vi får väl se om det blir så, det borde bli så ….

-11,8 grader här i dag brrrr men nu ska det tydligen bli varmare, vilket iofs är skönt men då ska det väl klampa på igen när man rider:-(

Maria

MiaMaria
0

Gomorgon!

Ja de är klart, här får alla säga gomorgon Glad

Jag sitter på jobbet, har för en gångs skull lyckats få ett morgonpass, dock innebär de att om jag börjar (som nu då) kl 6 så måste jag kliva upp 4, inte helt kul men bättre de. Duschade, åt frukost o va ut med hundarna. Ja vi har ju en vovve till nu, som vi hämtade i måndags, såå kul!

Jobbar till 13 o då ska jag skynda mig hem, hämta man, hundar, skoter o släpvagn o åka till Zickan o Oskar. I morgon ska vi har gårdis träff hos dem så vi ska ut o provgrilla stället vi ska på i morgon, en mys-eftermiddag med andra ord. Ikväll blir de lets dance o sen kan jag tänka mig en tidid kväll, eller jag har nog inte så mkt val efter den här dagen Flört

Hoppas ni har en fin dag!! Nu ska jag ta o skrämma liv i lite folk på väckningen

Lindbygarden
0

God morgon god morgon! Kul med en "ny" som startar morgontrådGlad

Här har jag nu släppt ut hästar och utfodrat barnen.

Idag står det ett läkarbesök på schemat och sen jobb, barnen kommer givetvis då vara på dagis.

Ikväll blir det bara slappa som gäller då vi har en massa packning att göra i helgen också.

Men Mia, vad är det för hund du skaffat?

MiaMaria
0

#2 De är en dragråtta, husky/pointer/vorste korsning, hinner inte skriva mer om honom nu, samtal väntar, så kolla hemsidan, bloggen, så hittar du mer Glad

Btw har du din hemsida aktiv? Har tappat bort adressen till den Obestämd

LinaN
0

Morrn!

vaknade just, hade en mycket märklig dröm… men nu är man iaf vaken. Ska äta frukost o klä mig, sen blir det att invänta S och så ska vi åka till granngården och köpa torv. Sen ska vi hämta upp J och slutligen dumpa av torven i stallet, göra iordning hästarna och "rida skiten ur dem" för bägge är helt galna med överskottsenergi även om de inte får något kraftfoder alls nu, och vi känner att vi vill gärna överleva ridlektionen på söndag, så blåsa av överskottsenergin kan vara en plan. Så det blir till att ut och pulsa i snön som ligger meterhög på sommarbetet så snart vi värmt upp odjuren :D

Sen efter det ska vi hem, duscha och göra oss iordning för en repa på stan. Jag och J, samt så ska vi plocka upp min sambo på vägen.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Cilla89a
0

God dagens.
Jag gick upp 6.00 fodrade/släppte ut, huwanamej, -12 Tyst 
Gick in och sov vidare till 9.00, något varmare hade det blivit, -7, bytade om och traskade ut i stallet mockade/fixade och sedan red jag Brimad, riktigt härligt väder, trotts att det var kallt som attan så sken solen och värmde så härligt :D
Skrittade på asfaltsvägen och sedan provade jag att rida ner den vanliga rundan i skogen, har ju gjort ett ganska bra spår och tänkte att det kanske gick att rida i det, men icke, var extremt knöligt och Brimad kunde knappt gå så det blev att vända och ta den andra vägen som vart plogad för ett tagsen men kommit lite snö sedan dess, (typ 5 cm) dock är det en backe så det blev skritt nerför då jag kom till fältet och red mellan fälten på gräsvägen som också vart plogad men kommit lite snö sedan dess, men det gick helt okej att rida där :) skönt, dock är den kort så det blev några vänder fram och tillbaka (hur tråkigt som helst), i trav och galopp, och sedan avslutade vi med att galoppera upp för backen på hemvägen. han kändes riktigt fin :) Sedan skrittade vi hemåt på asfaltsvägen igen. Var ute 40 min.
Sedan fick han gå ut i hagen igen och båda fick lunch hösilage.

Duschat nu och nu ska jag och pappa in till stan och äta lunch med faster. Sedan i eftermiddag ska jag följa med vännen ner till ridskolan som vanligt och titta när hon rider :)
Ikväll blir det lugnt :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus