Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 913 ggr
Peppe
0

God morgon 2 mars

Sitter och är lite småledsen nu. la till Peppes nya ägare på facebook igår och hon har skrivit 2 nya meddelanden där det står "Peppe kan allt vara läskig" och "Peppe är inte så snäll, som ja trodde när ja köpte honom :("

Han borde flytta hem hit igen min lilla peps. han ÄR världens snällaste =(

Ska iaf åka till skolan om en timme. utkast till projektarbete ska lämnas in på fredag, jag har inte ens börjat än. bläää

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinaN
0

Då kan man ju undra vad hon gör med peppe då ju…. :S

idag är jag stel och litet öm här o var. red ett bockningsmaraton på harry igår, 3 bautasprång  och ett litet mindre. barbacka! men jag satt kvar ;)

idag har det väl skitit sig en skvätt med det mesta känns det som. så vi får väl se vad som händer… är väl mer eller mindre så att jag förväntar mig nästan en häst som är blockhalt på 3 ben när jag kommer till stallet idag.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Peppe
0

det är visst mer mamman som har honom nu…

men jag har min "Peppe-fond" i form av mina försäkringspengar ifall dom inte vill ha kvar honom….

Cilla89a
0

#0 tråkigt :( men hon hade väl planer på att sälja honom för ett tagsen och du ville köpa tillbaka? eller har jag bara drömt? :P

God dagens.
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, gick in och sov vidare till 10.00, bytade om och traskade ut med hunden, mockade och fixade i stallet och sen skrittade jag ut Brimad på asfaltsvägen som är torr och fin :) Och i princip ända stället det går att rida på övht nu Tyst Grusvägen är rena isbanan och snön har ju blivit rent hård och konstig, Brimad som väger en sådär 600 kg kan ju gå ovanpå snön(?!?!)
Blev bara 30 min skritt, är lite försiktig nu i början till att vänja benen vid så pass hårt underlag, har ju plumsat runt i djupsnö nu i snart 3 månader. Och han var hyffsat normal idag, kromade sig som en ål på dit vägen, stannade några gånger, höll på att dö av förskräckelse när han skulle gå förbi brevlådor m.m, men på hemvägen blev det fart i benen ;)
Sen fick han gå ut i hagen igen och båda fick lunch hösilage.
Duschat nu och ska strax göra lite frukost. Resten av dagen blir väl lugn, funderar på att köra in och kolla på hoppträningarna ikväll.

Imorgon ska jag och Brimad försöka hänga med mamma till stan på förmiddagen, så vi kan rida i ridhuset medans hon handlar :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Peppe
0

#3 ja precis men dom klarade inte att sälja honom, dom gillar honom ju trots allt

MillaJ
0

God middag..

Nyss hemkommen från stallet. Ridningen gick bra, men hade gått sååå mycket bättre om pållen inte varit tokbrunstig :S var som att rida med tuggummi under fötterna och så gick hon mest och småkikade på de andra i ridhuset. Men förutom det var hon duktig.

Har även börjat hända lite grejer på utlandsfronten igen :p Fick en inbjudan att provjobba hos Schockemöhle, så får se om jag gör det eller struntar i det. Då skulle jag jobba som dressyr-groom och även rida en del på deras dressyrhästar i åldrarna 3-6 år. Hmm, lite sugen är jag allt.

Nu blir det dusch och mat innan jag ska till naprapaten och sedan jobba till 21.