Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 789 ggr
Cilla89a
0

God dagens 27/2 2010

God dagens, vad händer hos er idag?

Jag gick upp som vanligt 6.00 fodrade/släppte ut, sedan gick jag in och sov vidare till 9.00, bytade om och gick ut i stallet mockade/fixade och sen körde vi till ridhuset, och mamma och pappa körde och handlade under tiden.

Gick väl lite si och så, känns som han har börjat dippa i formen igen, främst volter, märkte det förra onsdagen på Jan-Ove träningen, men tänkte inte så mycket på det eftersom det alltid av någon anledning går sämre när jag tränar för någon. Men det var lite samma sak idag, låg och dippar i formen främst volter. Men inte alls tung, utan dippar bara i nacken helt enkelt. Det är ju något vi haft problem med ända sedan jag köpte honom att han blir låg främst volter, i både trav och galopp, men han har kännts toppenfin och inga tendenser alls på flera månader, men så har jag också ridit helt själv, idag stövlade det in 10 förvirrade ridskoleungar och hästar som har noll koll på några ridhusregler. Så kanske tappade jag och Brimad för mycket fokus å ridningen, i alla fall jag.
Men skolorna kändes toppenfina, även de enkla bytena är lätt som en plätt nu :)
Blev en riktig genomkörare på lite över en timme.

Kom hem vid 13.00, ut i hagen med hästen och lunch hösilage. In och duscha, äta frukost och nu sitter jag här. Resten av dagen blir lugn, melodifetivalen ikväll, det gillas :D
Ska försöka komma iväg till ridhuset någon gång början utav veckan, vi har ju +3 idag så snön den smälter så det står härliga till, snön är helt borta på stallplan och vägen så mamma och jag vågar oss iväg själva med transporten. Känns överlag som det är alldeles förlite att rida seriöst i ridhus en gång i veckan. Så nu hoppas jag att det inte kommer någon mer snö, så vi kan komma iväg till ridhus oftare :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

Här har vi varit iväg nästan hela dagen.. varit o köpt jacka till lillfröken samt ngr leksaker då det var 50-70% rea i affären då de flyttar.

Dessutom har jag hämtat ut avmaskningsmedel till unghästarna som ska maskas med axilur nu. samt lite vanlig shopping.

Här har också varit riktigt vårväder!

Behöver jag säga att jag lääängtar efter att vårens föl ska anlända!Skrattande

marinelady
0

Var i stallet hos medryttarhästen idag och hon var som på nålar, studsade på stallgången och ville bara iväg så fort det bara kunde gå.. därför blev det 20 min skritt i skogen på halvt över snöade skoterspår. Efter det så sänkte hon tempot så vi kunde trava och galoppera, dock visade de sig på ridbanan att höger galopp har helt försvunnit, vänstern har blivit ur bra och stark men höger går knappt att fatta. Så nu är det lite utredning på gång, var hon trött, har hon ont (troligen inte nyligen kontrollerad) eller är hon fel musklad.. ja du hästar kan då göra en brydd..

Men ska dit imorgon också så nu blir det en fest fri kväll trots att man nästan hade lovat.. illa men jag vill vara fräsch i stallet imorgon.