Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1096 ggr
Lindbygarden
0

godagens 26/2

Jahapp här är det sjuka barn så jag har verkligen inte hunnit med att vara här ute..

Händer just inte alls ngt med hästarna utan det känns som allt är på paus i väntan på vår och fölning..

Massa snö som nu börjat töa så vi har väl isgator att vänta här sen..Bläää!

Hur har ni det idag då samt planerar ni ngt för dagen?

Cilla89a
0

God dagens.
Då var det fredag igen och det vankas helg, tiden går så fort!
Attans så skönt det är att slippa hostan och få sova hela nätterna, var längesedan jag uppskattade sömn så mycket som jag gör numera ;) Traskade upp 6.00 som vanligt fodrade/släppte ut hästarna och sen gick jag in och sov vidare till 10, bytade om och gick ut i stallet mockade/fixade och sen red jag Brimad en lite lugn sväng i skogen enbart trav, 40 min. Kändes lite si och så, dels var han på ruttet humör och skulle stanna i skogen på det stället han alltid stannade innan, visst han har fortfarande tendenser någon gång ibland men det räcker med att man säger till så går han, men icke idag, så det tog en stund innan han gav upp och sen var han dessutom extra tittig idag, och då är det svårt att övht få någon fokus från hans sida, då älgar han på som han själv vill och glor på allt. Men stundtals när han inte hittade spöken till höger och vänster och fick fokus på mig så kändes han fin :) Blev lite "halvlugnt", (är visserligen jobbigt att pulsa runt i snön), med trav och ordentlig ställning/böjning, eftersom det är planerat att vi ska till ridhuset imorgon som vanligt på lördagar, och då vill jag inte att han är trött.
Sen fick han gå ut i hagen igen och båda fick lunch hösilage.

Här smälter snön i en hejdundrande fart :D +4 idag! Och som det ser ut så ska det var ett par plusgrader ett par dagar framåt, kanske är vintern påväg att släppa greppet? Hujedamej så skönt i såfall :D Hästarna tycker i allafall att våren är på intågande, fäller som tusan och Brimad börjar bli ljus, hans fuxfärg skiljer sig oerhört mycket sommar vs vinter!

Duschat nu och ska göra frukost, ska in till stan i eftermiddag och följa med en vän ner till ridskolan :)
Kvällen blir lugn.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MiaMaria
0

Go kväll!

Jag jobbar ikväll igen, suck! Trodde jag jobbade till 21:30 men de va visst till 22:45, vilken miss, blev grymt besviken! Sprungit runt o frågat alla på kontoret om de vill jobba längre men ingen vill Rynkar på näsan

Idag på dagen va vi på utflykt. Jag o Zickan åkte skidor med huskisarna, gårdisarna sprang o busade o männen de körde sina gam-skotrar. Vi va upp till ett vindskydd en bit uppöver myrarna o grillade o mådde gott. "Tränade" även på plattfall, vare sig vi ville eller inte Flört Gjorde två fina vurpor var, totalt rätt fram så man landar på bröstkorgen o har skidorna mer eller mindre under sig eller bakom sig, dvs svårt o ta sig upp… Oskyldig

Nä jobba vidare kanske…

MillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll.
Varit på GHS för andra dagen i rad nu. Kollat på dressyren idag och det var mycket intressant. Har faktiskt hållt mig i schack och inte tokshoppat :p men det är faktiskt inte så mycket jag behöver för tillfället. Fick köpt en Back on Track-tröja iallafall, ska hästen ha så vill jag också ha -vem vet, det kanske hjälper mig med ryggen lite, man kan ju alltid hoppas iallafall.

I stallet blev det bara mockning och lite longering, kände inte för att rida när jag var så trött idag för då har jag inte tillräckligt tålamod och då går det kasst.
filmade lite när jag longerade (svårt att filma samtidigt som man håller hästen :p) så jag bifogar en liten stillbild.