Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1447 ggr
LinaN
0

God Morgon 24/2

Så då vart snart denna månaden slut också!

JAg ska alldeles strax krypa ur pyjamasen, äta frukost och sen ta bussen till stallet. Visa en tjej som vill bli medis hur hon ska grejja och se hur det känns, sen hem, duscha, byta om och sen sticka till jobb 14.00 ^^ Ska bli gott o komma igång o jobba igen.

jobbar till 21, så det blir till och med litet OB idag! Yay för vårdbiträdeslön :D

Ute i stallet så ska jag som sagt fixa det viktigaste och försöka komma ihåg att göra ändringarna på foderstaten, bara föra tt jag kan dom utantill så är det inte alla som reder det ändå :D

ridningen står nästan helt still för det är ingenstans man kan rida förutom på grusvägarna till o från stallet resten är helt åt fanders.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Peppe
0

God morgon

Har precis kommit hem från bondgården, där jag i stort sett bor nu. igårkväll var vi och hjälpte deras bästa mjölkko som inte mått så bra och efter det åkte jag med i lastmaskinen när de röjde snö. levde bondliv alltså! =D

Igår galopperade vi i snön med kusarna, sjukt jobbigt för hästarna och sjukt kul för oss ;P

imorgon är tanken att vi ska åka till göteborg, inför gbg horse show. bara det att väglaget är ju som det är. i normala fall har vi 4 timmars bilväg dit, nu kommer det ta evigheter. och vi som kör har till på köpet haft körkort i 2 respektive 3 veckor (!!)
Men vad gör vi liksom? alla tåg är inställda och med buss kommer vi bara dit, inte hem

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinaN
0

#1 ta det bara lugnt och planera körningen så ska det nog gå bra :D dock hatar jag stadstrafiken inne i göteborg. jag bruka glömma andas när jag kör där och får massiva panikångestattacker.

Peppe
0

#2 jo tack, blä! jag vägrar köra inne i göteborg ;P jag är sååå lantis asså, största staden jag kört i är vimmerby (om nån ens hört talas om det stället!) haha

en GPS kommer vi ha iaf!

LinaN
0

#3 GPS är sin vikt värd i guld! o på tal om det behöver jag kolla upp adressen där jag ska jobba så man hittar dit! :D

Cilla89a
0

Hahaha, peppe, jag drömde om dig inatt ;) Jag var uppe och hälsade på dig i Småland och sen ville jag passa på att köra inom och hälsa på Schess, och det gjorde vi och han var helt vanvårdad, Josefin hade tröttnat på honom och han skulle säljas och jag funderade på att köpa tillbaka honom :P
Gråter Fy tusan vad jag saknar honom, min fina lilla ponnyhäst, inte är han någon skönhet varken på marken eller på dressyrbanan, men en gentleman är vad han är och har ett hjärta av guld. Allt var så enkelt när jag hade honom, chillade rundor och bara hade kul utan några som helst krav. Josefin är lyckligt lottad.

Men, men, god dagens i alla fall.
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, sen gick jag in och sov vidare till 10, bytade om och gick ut och mockade/fixade i stallet och sen red jag Brimad, travade fram i skogen, och sen tänkte jag rida lite nere på fältet, men det gick inte, alldeles för mycket snö, Brimad tyckte det var svintungt, blev något varv i galopp på stor volt i båda varven, kändes bara klumpigt och jobbigt, sen red jag hemåt, galopperade upp för den plogade backen på hemvägen som jag inte gjort på typ ett halvår och jisses på bärig galopp han fått Kyss Innan var jag tvugnen att stå upp och låta honom galoppera på för han skulle orka, nu kunde jag samla hur mycket som helst, sitta ner och bakbenen dem arbetade på hur lätt som helst, sen skrittade jag ner igen och körde andra galoppen upp, kalasfin! Skrattande
Sen skrittade vi hem. Var ute 40 min.
Sen fick han gå ut i hagen igen och båda fick lunch hösilage.
Duschade och sen körde jag, pappa och syster in till stan och åt lunch med faster och nu är vi hemma :)
Resten av dagen blir antagligen lugn, ska ev in till stan och kolla på hoppträningarna ikväll, men det beror på om jag får med mig någon, annars struntar jag i det.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Peppe
0

#5 hahaha jag såg honom senast idag i ridhuset, och jag kan försäkra dig att han inte är vanvårdad! ;P