Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: annonstorget
Läst 1205 ggr
LinaN
0

Allroundponny säljes

En tjej i mitt stall har bett mig lägga ut en annons för hennes räkning på hennes russ.

**OBS det är inte min häst!!! Jag känner bara hästen så pass att jag leder henne till och från hagen då och då och klappar på henne nästan varje dag då hon står i boxen bredvid min häst.
**

Gotlandsruss, Sto, fux med ljus man och svans, vita tecken i pannan (strimlbläs har jag för mig) väldigt ponnysöt i ansiktet.. ca 15-16 år gammal (ägaren vet hurgammal hästen är men mitt minne sviker) har lindrigt solexem. Ej fång. Ligger precis i gränsen mellan B och C-ponny. Skodd framtill. Lättskodd och lättlastad.

Jättebra med barn, väldigt ärlig. Men busar litet mer med vuxna men hon är inte bråkig eller har andra olater.

tävlad LA dressyr, tränad i MSV rörelser. Hoppad 110. Inkörd, välriden, dragit mycket pulka nu i vinter. Är i god grundkondition.

All utrustning medföljer, från borstar till täcken, sadel, sele, träns, tömmar, schabrak, ja rubbet som tillhör till denna lilla damen.

15 000kr prutat o klart.

stam och dylik information fås av ägaren, kontakta mig så förmedlar jag er emailadress till J.

Så ska jag se om jag kan få tagit litet bilder på damen imorrn i stallet så man kan lägga upp några sådana på sötnöten :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

exitingsvillemo
0

Hon är inte villig att lämna ut henne på foder?

Är hon av den smäckrare typen eller lite kraftoigare? Varför jag undrar är för jag vill veta om jag kan rida henne (60kg)

Hur pass mkt soleksem har hon? Räcker det med täcke eller ärhon hemskt utsatt?

LinaN
0

#1 jag tror att J ligger i samma viktkategori som dig, hästen är inte supertunn och inte heller superkrallig, men hon är mer en bruksmodell än sportmodell.

och vad gäller exemen så är de förlagda till manen och verkar inte vara så hysteriskt svåra, nu har jag inte pratat mer med henne om just exemen. Men som det ser ut så är hon ju långt mycket bättre än de två shettisarna i vårt stall som har solexem. Men jag kan fråga henne imorrn eller så snart hon kommer online på msn. Jag TROR inte ens hon behöver täcke men är väldigt osäker.

Jag kan även fråga om foder skulle kunna vara aktuellt.

Tusen
0

Shit! Va billigt!!!Förvånad Vad är det för stam på henne?

LinaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 vet inte faktiskt.

Nu är hon såld, och ska flytta till Göteborgstrakten till en jättetrevlig familj. Jag låser tråden :D

Fröknen på bilden :D