God dagens 20/2 2010
God dagens, någon stackare som har blivit insnöad under natten?
Jag har sovit väldigt dåligt hela natten, detta hostandet, snorandet och nysandet gör mig fullständigt galen. Hade på någon konstig vänster stängt av mobil-alarmet imorse kl 6.00 och somnat om och vaknade igen 6.30 av mig själv, TACK OCH LOV!
Fick en smärre chock när jag kom utanför dörren, herrejesus så mycket snö det kommit under natten, fodrade/släppte ut hästarna och tack och lov för att jag har så urusla hopphästar, staket är drygt 60 cm högt nu på sina ställen ;)
Gick sen in och kunde inte somna, så jag satte mig med laptopen i sängen och kollade på film till 9.00, då jag gick ut i stallet mockade/fixade. Lördag idag, vilket i vanliga fall innebär ridhuset, men Brimad får vila idag, helt uteslutet att kunna ta sig till ridhuset, innan dem plogat vägen och vi har skottat fram transporten.
Så planen var då att rida ner till fältet och rida lite dressyr, men det är för MYCKET snö nu, får vänta till grannen har plogat lilla grusvägen så jag kan rida fram och tillbaka på den i princip, tråkigt men sant. Sen mår jag så uselt med så det är lika bra att han får vila idag.
Duschade och sen körde jag och pappa till stan och handlade och jag bunkrade upp med Kan Yang, nässpray, hostmedecin, glass m.m, så snart ska jag vara fit for fight igen ;)
Hemma nu och resten av dagen blir lugn, ska bara ligga i sängen och glo på film, köra syster till stan ikväll, käka tacos och glass, glo på melodifestivalen och bara precis lata mig till max ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Insnöad och förbannad så det står härliga till!
Balkongen är igensnöad så min plan att klättra ut därifrån vidare ner på grannens altan gick ju åt helvete. Som det är just nu så har det fallit och blåst in närmare en halvmeter snö på vårt bostadsområde. Inte en plogbil har man sett. det lilla av väg 45 som man ser från kök o sovrum kör det kanske 1 bil per minut på. Min kompis som är taxichaffis säger att han körde fast i grannstaden igår, i deras centrum.
En tjej i stallet är så pass insnöad att hon inte längre ser sin bil och har en halvmeter snö i hela trädgården. Så hur vi ska ta oss till stallet idag är en gåta. jag har inga skidor, inga snöskor eller liknande för att ta mig dit. och det är väldigt frustrerande. jag vet att bara man tar sig till grusvägen in till stallet så är det adekvat plogat där, men man ska ju kunna ta sig så långt!
Nej nu är jag trött o less på hyresvärdens underlåtenhet att ploga och även kommunens tumme i röven som inte får ut plogbilarna i tid! egentligen skulle bilarna gått i ett inatt medan det värsta snöfallet skedde, nu fortsätter det ändå…. helt otroligt vilka mängder….
så då är frågan, vågar man be stallägaren om hjälp att ta hand om ens häst idag när man troligtvis inte kommer kunna ta sig någonstans? i vanliga fall så hjälper de en inte med mockning… men idag kanske är ett undantagsfall?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God kväll
Sitter och saknar Peppe så extremt mycket, snart 2 år sen och vill fortfarande bara koppla på transporten och åka o hämta hem honom! Får ta bilen o hälsa på iaf så fort snön försvinner =(
Blir en lugn lördagskväll för mig, väntar på att melodifestivalen ska börja. brukar inte kolla på det men nån gång måste man ju nästan titta ;) ska bli rätt skönt att sova i min egen säng sen också.
red lite barbacka idag, det är helt sinnes hur fin Blacky är nu. borde eg filma så jag har nåt att kolla på om det går sämre igen! hoppade till och med lite barbacka, kan inte minnas att jag nånsin gjort det på blacky…
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Gokväll!
Jag va uppe tidigt i morse o åkte till Zickan, bytte bil där o vi for mot Åre o Duved. Va på Sunpro o köpte nya selar o halsband till hundarna, allt måttbeställt, så nice, nu kommer de att passa perfekt! Blev inte så farligt dyrt heller, 1500 kr. Blåste o va -18 i Åre/duved, huuua! Snön for omkring som små sprikar i luften, men inga problem längs med vägar osv.
På vägen hem blev de såklart stopp på Åre Chokladfabrik, mummmmma, o Lundhags, choklad för 250 kr men inget inhandlat på lundhags, fel månad för de men dregglade såklart på alldeles för mkt.
Va sen ut o åkte en sväng med hundarna på skidor, -17 här men inte lika blåsigt, skönt, men de bet ändå bra i kinderna. Hem o vilade lite o åt middag o nu e jag hos Zickan igen, kollade på super-G:n o nu e de ju såklart melodifestivalen, uppgjorda skitprogram, men de e ju nästan ett måste o kolla ändå.
Ska när de e slut åka hem o kolla på herrarnas längdåkning, spännande!