Bridongbett
Letar med ljus och lykta efter ett bridongbett i strl 8,5. Ska oxå vara 10 mm i diameter… Jag hara bara hittat i 11,5 cm, lite stort på en shettis 
Nån som vet var man kan köpa det i Sverige?
Tacksam för svar!
Jag har bridongbett i 8,5, är lite osäker på tjockleken, men eftersom det är just ett bridong så bör det inte vara tjockare än så.
Är det 2-delat eller 3-delat du är ute efter?

#1 Har du möjligtvis mässingbett 9,5? Bridong då..
# 2 delat i första hand :) lilla prinsen är lite bestämd med vad han vill och inte vill ha i munnen…
Och han ska vara med på föruttagning 11 april så skulle gärna vilja hitta innan dess.
Jag har ett travbett i som är precis 9 mm, som han precis går med på men det är typ 11,5 cm så jag får in två shettisar på det :O
#2 har inga mässingbett hemma tyvärr, men jag kan kolla om jag kan få hem =)
#3 jag ska kolla idag vad det är för tjocklek på de 2delade jag har hemma, så återkommer jag under dagen =)

#4 Ja du kan ju kolla efter mässingfärgade bridong i 9,5.. För vanliga mässingfärgade är alldeles för tjocka för våra..
Det finns bridong i storlek 9,5 med mässingfärg, dock framgår det inte hur tjocka dom är, men jag ska kontrollmäta när jag kommer till butiken =)

Okej okej. Ja det vore kanon om du kunde kolla de:D
Ok brudar, har försökt mäta den tjockaste delen på bridongen och jag får det 10-11mm.
Mässingbetten har jag ju inte hemma så jag kan mäta dom, men eftersom det är samma märke bör det vara samma storlek, men jag ska ringa leverantören imorgon tänkte jag.
#3 Tyvärr fanns bara 8,5 i 3-delat, det minsta jag hade i 2delat var 9,5. Men oftast ligger ju dom 3delade bättre i munnen så det kanske är värt att prova med det?
Pris för bridongbett (vanligt stål) är 229:-
Mässingbette aningen dyrare, ska genast kolla upp vad det hamnar på =)
Mässingbett- 299:-
(fasta ringar) 399:-
Vanligt 2-delat tränsbett har tjocklek 12mm i storlekarna 8,5 och 9,5
179:-
GLOBUS har små bridongbett (tredelade)! Där köper i.af jag alla mina både vanliga silvriga och i mässing till små ponnyerna ^^
Hakuna matata!
#11 det är just Globus bett jag har, därför kan jag erbjuda bett i små storlekar. Globus säljer inte till privatpersoner dock, utan endast till Återförsäljare