Godagens 18/2-10
Hej på er alla!
Idag är vi hemma då dottern fick sin andra vaccination igår. Hon har lite ont i huvudet och armen.
Så här blir mys o slapp hela dagen. I övrigt har veckan varit full med aktiviteter samt också tråkigheter då vi fått strul med vattnet. skitkul när man har hästar!
Så här har körts vatten må ni tro.
Nu ska jag surfa en liten stund så syns vi sen.
Ha en skön dag gott folk!

God morgon!
Blä jag är TRÖTT, av någon anledning satt jag o kollade på hockey mitt i natten (sverige vann!), jag som inte ens är intresserad egentligen… men vad gör man inte 
bestämde mig för att ta lite ledigt på morgonen iaf, har bara biologi innan lunch och där pratas det om äckliga blodomlopp så jag håller ändå bara på att svimma på dom lektionerna. ska ta en buss in sen framåt halv 12 iaf =)
sen ikväll blir det väl stallet. nästa vecka börjar maria hålla lektioner igen =D
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

God dagens.
Jag gick upp 6.00 fodrade/släppte ut, gick in och sov vidare till 10.30, gick ut med hunden, mockade och fixade i stallet och sen gav jag hästarna lunch hösilage.
Brimad har vilodag idag.
Duschat nu och ska strax göra frukost.
Träningen igår gick hyffsat, nog hade det hänt saker till det positiva, bla tyckte han att Brimad fått ett större register i arbetstraven, och skritten var mycket bättre, som utan tvekan är riktigt ur usel, den fria skritten är mycket med avspänd och elastisk, och den samlade skritten är numera ren hela tiden även om det finns farliga tendenser ibland att falla in i passgång :) Tyvärr så kändes väl träningen lite si och så, han var pigg och när han är pigg så blir han dragig och dippar i formen(blir låg), inte hängig(tack och lov för det), men han dippar i formen. Så fokus låg mycket på att få och behålla en "elegant nacke" som Jan-Ove säger ;) Överlag jobbade vi mycket med sidvärts i alla gångarter, främst öppna och skänkelvikning, även endel förvänd galopp, och den förvända kändes riktigt bärig, dock dippade han i formen. Blev även en hel del 10 meters volter i trav och galopp och där dippade han i formen, väldigt mycket. Och det har han jämt och ständigt gjort men inte alls haft några sådana tendenser på väldigt länge(när jag ridit själv)
Jobbade även mycket med min sits, måste släppa ner benen, så jag fick minsann rida utan stigbyglar ;) Första gången jag gör det på Brimad och det var riktigt härligt faktiskt, kändes som jag kom ner bättre i sadeln när benen bara hängde ;) ´
Jag förstår det inte, men ridningen frungerar så otroligt bra när jag rider helt själv, det går ALLTID sämre när jag rider för någon annan. Visst är det konstigt?! :S
Funderar skarpt på att sluta träna helt och hållet ;) Känns onödigt att slänga ut flera tusenlappar varje månad på träning, när det alltid går sämre än när jag rider själv.
Mycket skumt.
Ska lägga in filmen i datorn senare i eftermiddag.
Mår väl ungefär som jag förtjänar idag, att träna när man är sjuk är ingen hit och det talar kroppen om, med besked ;)
Så idag blir det att ligga i sängen och knapra frukt.
Får väl se hurvida det blir någon snöstorm eller inte, ska komma mängder med snö nu under de närmaste dygnen.
Medarbetare på Dressyr.ifokus