Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1184 ggr
Cilla89a
0

God dagens 15/2 2010

God dagens, vad händer hos er idag?
Här är det full rulle idag igen.
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut, gick sen in och "sov" vidare till 7.30, gick ut i stallet och mockade samt fixade och sen gick jag in och duschade därefter 8.30 körde jag till stan och lämnade min bil på verkstaden, så nu blir jag utan bil en hel vecka, buhu :( Det var ju fruktansvärt onödigt att krocka!!!
Mamma körde den andra bilen in till stan så hon hämtade mig och sen körde vi och handlade och sen körde vi hem, jag bytade om direkt och gick ut med hunden och sen red jag Brimad, travade fram i skogen och sen red jag ner till fältet och travade på stor 8-volt och galopperade lite på stor volt i båda varven.
Var ute 40 min, kändes fin.
Nu är han ute i hagen igen och båda har fått lunch hösilage.

Mår inte alltför najs idag, något är nog på G, ont som tusan i kroppen och halsen, och trött som attans.
Usch då.

Resten av dagen då, ska göra frukost nu och kolla på ponnyakuten ;) Sen i eftermiddag vid 17, ska jag köra in till stan, hämta en vän på vägen och sen ska vi till ridhuset och kolla på Royne Zetterman som kommer dit och ska hålla träning för Talang Skåne, ska bli kul att se :) Men innan dess en powernap, promenera med hunden, sätta fyr i pannan, hämta pappa och syster vid bussen, och ta in hästarna. Ingen lugn stund här inte ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

LinaN
0

god efterlunch :P

jag ska snart ut till stallet, ska hjälpa en tjej som har problem med sin medryttarhäst (det är stallägerns dotters häst men dottern är i norge o jobbar sen ett år tillbaka) och den här märren då har börjat hota tjejen med att bitas och sparkas när hon ska hämta hästen i hagen. Mindre trevligt. Så det ska bli litet nh-övningar på den hästen.

Sen ska jag mocka, blanda foder osv. och rida. funderar litet på om jag ska rida ut när jag ändå har sällskap av den här tjejen.

Sen ska jag försöka gräva fram referenser tills imorrn då jag ska på anställningsintervju! :D som timvikarie inom vården här i stan, och tanten som ringde mig idag lät väldigt positiv så det känns som om jag redan fått jobbet (inom vården så brukar jag alltid få jobb av någon anledning ^^ så har jag tur kanske jag rentav kan lägga mer pengar på sadel än tänkt om 2 månader :D)

Så det är min dag, hästar o referenser som gäller :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lindbygarden
0

#0 Låter ju inte alls bra, hoppas du snart mår bättre!

#1 Spännande! ska hålla tummarna för dig imorgon!

Idag har barnen varit en stund på dagis och jag har spanat in vårt "nya" kontor, det är nymålat och fiiiint stengolv har pojkarna lagt in. Nu har vi också registrerat vårt nya Handelsbolag som heter

Svenska Stenprodukter HB

Känns jättekul!

På hästfronten är det lugnt, skulle vaccinerats idag men vet undrade om vi kunde skjuta på det till nästa måndag istället. har shoppat nya saltstenar samt krafft protein samt lusern idag.

Just det, har ju glömt att berätta att jag fått kontakt med två riktigt duktiga unghästutbildare i Kalmar, så om Millan är kvar här i höst kommer hon åka dit en månad för inridning och sen tillbaka en månad till inför treårs, om hon är bra i form så kommer de också visa henne! Kostar dock rätt mkt pengar så får väl börja spara nu redan!

Peppe
0

God kväll

Har varit i skolan en sväng, bil dit o hem, gött! ;P

ska snart till stallet, får se om jag rider. borde göra det eftersom jag inte red igår, men borde plugga ännu mer! häst eller skola? :S

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Dyblygiad
0

God kväll!

Njuter av efterdyningarna från gårdagen och dagens besök på Yasuragi Kyss

Har aldrg känt mig så avslappnad och nog aldrig varit så ren någon gång. Kan varmt rekommenderas till alla som vill stressa av lite och njuta av varma bad och japansk tvagning. Synd bara att det ska vara så dyrt.

Nu funderar jag o maken på hur vi ska inreda om hela huset till japanskt ;) ungarna tror vi är galna men de hade roligt när de fick äta middagen med ätpinnar.

MillaJ
0

God kväll!

Har precis kommit in. Har varit på dressyrträning ikväll. Gick asbra och jag kan ju säga att imorgon kommer jag inte kunna gå :p
Nu blir det att äta nåt och sen soova.