Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1239 ggr
Cilla89a
0

God dagens 10/2 2010

God dagens. Vad händer hos er idag?
Jag gick upp 6.00 fodrade/släppte ut, gick in och sov vidare till 10.00, bytade om och gick ut med hunden, mockade och fixade i stallet och sen skrittade jag ut Brimad 30 min och travade några steg för att känna så han är lätt och fin i handen och lösgjord i sidorna, och det var han :) Kalas.
Sen fick han gå ut i hagen igen och båda fick lunch hösilage.
Duschat nu och ska strax göra frukost. Resten av dagen blir lugn.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

LinaN
0

God eftermiddag, är strax på väg till stallet, ska mocka o grejja, sen ska jag se hurmycket tid jag har på mig om jag hinner rida lilla rundan eller om jag ska nöja mig med att rida en stund i paddocken, ska nog träna litet ridvägar idag igen isf… se till o ploga upp mina uppridna spår ^^

det är väl det som händer i hästväg hos mig idag :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

ThunderClap
0

God eftermiddag!

Hos mig går det trögt, har blivit magsjuk och inte kunnat äta på närmare 2dygn, lyckades äntligen få i mig lite mat nu.

Var iväg hos veterinären på återbesök med hästen idag och det gick bättre än förväntat! Jag hade trott att det inte skulle ha blivit bättre och vi inte skulle hitta något mer fel och var inställd på att behöva rida igång han ändå, men nu rörde han klart bättre på sig igen tyckte både veterinären och jag :)
Och ännu bättre, veterinärn tror att hon vet vart problemet kommer ifrån, är skönt det, får se om det är något tillfälligt i unghäststadie eller om det kommer vara hela livet däremot, men bättre att man vet varför och vad än osäkerheten.

LinaN
0

Så, hemma igen. blev ingen ridning alls utan jag ägnade mig åt att möblera om boxen åt harry…. i ett par veckor nu (märkligt nog sedan hästskötaren började) så har boxen vart en mardröm o mocka, ojämn, blöt till tusen och lade man in en ny torvbal så vart den borta tills man mockade 2 dagar senare…

Nu så grävde jag ut allt det blöta, allt nedtrampat hö och flyttade om i bädden så nu ligger den längst bak i boxen och hör o häpna! den är torrare än på länge! så jag behövde inte lägga in en ny bal idag. utan ska avvakta tills imorrn eller övermorrn o se hur statusen ligger.

Däremot har han vart litet för lös i bajsen det senaste så jag ska börja ge honom en liten kaka halm till frukost och kvällsmaten nu en vecka o se om det blir nån förändring samt hur mycket han tänker grisa ner…. det är kornhalm så inte hela världen ifall det skulle finnas nått enstaka korn kvar det dör han inte av.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MillaJ
0

Idag har jag varit i stallet hela dagen. Red först ut i skogen och tog ett par sköna galopper på en snöig väg (plogad). Hottie var pigg och hoppade runt :p Sen fick hon nåt knäppryck och hoppade runt på bakbenen -men hon ångrade det nog lite när hon träffade en gren med huvudet så det rasade ner massa snö på henne :p

Har varit träningar för Lussan i stallet idag så jag har suttit och tittat på det. Tyvärr var det flera ekipage som inte kunde komma pga snön, men de som kom var kul att se.