god dag 9/2
Sen godmorgon! jag har hunnit med att släppa ut djuren och sen haft försäkringsombud på besök och besiktat våra vattenskador. Nu ska jag äntligen äta frukost duscha och sen iväg med 7 åringen till logopeden. Där brukar jag få 45min egentid utanför dörren. Jag sitter och läser medan ungen tränar uttal. Underbart med egentid, jag brukar tom stänga av telefonen under tiden. I eftermiddag är det ridning och mockning som står på schemat och sen ska jag hjälpa döttrarna med deras tidningsutdelning. Vad ska ni hitta på att göra idag?

God lunch? :)
Idag har jag redan varit på jysk, fyndat en skohylla som bara kosta 50 kronor på erbjudande :P Nu sitter jag och väntar på att klockan ska rinna iväg, så jag kan bege mig till banken och senare till ett framtida jobb. :)
Senare i eftermiddag ska jag handla mat till ikväll, Blir inget stall idag :)
ha en bra daaag !
middag, jag åkte till stallet tidigt idag, åkte halv nio och slå mmig baklänges! hovslagaren var redan där när jag kom ut!
harrys bakhov verkades och hovis tyckte den började se riktigt fin ut så jag kommer slippa sko honom för att få rätt på hovformen :D den är fortfarande litet skev men inget som inte går att korrigera, nu börjar hoven få en sund hovform iaf :D
idag fick harry vila, nog bra det för så stel o eländig som jag börjar bli, min kropp är inte alls van vid all den motion den får, men hey, snart tappat 2½ kg så då ska man inte klaga :D
resten av dagen så borde jag väl egentligen dra fram symaskinen o laga de täcken som legat i vardagsrummet nu och skräpat i dryga 1-2 månader…. kanske dags som sagt. sen ta de täckena som ska lagas som fortfarande ligge rpå loftet….
litet middag är inplanerat men vet bara inte vad vi ska käka.
nu dags för lunch, blir scrambled eggs för min del :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God dagens.
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut. Gick sedan in och sov vidare till 10.00, bytade om och gick ut med hunden, sedan mockade och fixade jag i stallet och därefter skrittade jag ut Brimad 40 min.
Sen fick han gå ut i hagen igen och båda fick lunch hösilage.
Duschat nu och ska strax göra lite frukost och kolla på ponnyakuten, när man ser den underbara skåne-sommaren som råder då dem spelade in så känns det som motivationen höjs ett snäpp, för just nu är det rena dödens totyr att ha häst i detta vädret, jag har ingen lust alls för 5 öre att ha häst.
Funderar lite på om jag kommer iväg till ridhuset denna veckan eller ska överhuvudtaget åka dit. Åker ju som inte helt främmande dit på lördagarna då pappa är hemma, och varken jag eller mamma orkar flytta på det stenfrusna släpet i denna snön för att koppla på och av och dels så krävs det lite körteknik för att komma ut från gården överhuvudtaget, i lördags fick jag ställa mig på dragkroken för vi skulle komma ut från gården med släp och häst i.
Problemet är att ridhuset är uthyrt lördag och söndag för tävling, ponny hoppning. Och pappa jobbar hela veckan, annars brukar han jobba hemma på fredagarna, men bara för det ska han inte det denna veckan ;) Men å andra sidan ska Brimad få ta det riktigt lugnt denna veckan, då jag tror han är trött i kroppen p.g.a all snöplumsande hela dagarna i ända.
Men sen är det Jan-Ove träning nästa onsdag och jag hade därför gärna åkt till ridhuset och trimmat lite. Visserligen gick det riktigt bra i lördags, men till nästa ondags har jag inte varit i rihuset på 1,½ vecka i såfall.
Hm, vilket i-lansproblem jag har ;) Förbannade SKIT snö!
Men, men. Resten av denna dagen blir ganska lugn, ska iväg och köpa spån, och sen hämta syster i stan ikväll.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
God kväll.. var i stallet på fm och pysslade runt.
Är skitförkyld så jag är helt svag = blev ett kort ridpass och jag kunde ju ridit bättre men jag ORKADE verkligen inte sitta till ordentligt. Men det gjorde inte så mycket för jag tog igenom henne ordentligt igår och effekten satt i :p
Hemma från jobbet idag för jag är så trött. Ska vara hemma imorgon med för då kommer Lussan till stallet och jag tänker klä in mig i massa tjocka kläder och titta hela dagen :p
Annars så har jag fått ledighetsansökan från jobbet godkänd så 26/2 blir det dressyren i Scandinavium (jobbet strulade med ledigheten). Ska troligen åka på träning på måndag -första träningen sen typ september och inte för min vanliga tränare så det blir kul.
Och sen kommer jag nog eventuellt börja rida lite på en av hästarna i stallet och hjälpa till att få lite fason på damen -som förövrigt är till salu så är nån sugen så säg till ;)