Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 957 ggr
Cilla89a
0

God dagens 6/2 2010

God dagens, vad händer hos er idag?

Jag gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, gick in och sov vidare till 9.00, bytade om och gick ut i stallet mockade/fixade och sedan körde vi till ridhuset. Red c:a 50 min, gick fin, fint, är faktiskt riktigt nöjd, allt flöt på som det skulle och allt gjorde han riktigt bra, men han kändes lite "seg" i huvudet och kroppen i början innan vi kom igång, ville inte riktigt ta i. Jag gissar på att det är all snöridning som tar ut sin rätt, och sen är det ju även massa snö i hagen han plumsar rundor i hela dagarna.
Så nästa vecka ska han få en lugnare vecka med mestadels skritt.
Kom hem vid 13.00, Brimad fick gå ut i hagen igen och båda fick lunch hösilage.

Duschat nu och ätit frukost, resten av dagen blir lugn. Ska köra syster till stan ikväll, och sen blir det mys med god mat, ben&jerry glass och melodifestivalen :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Peppe
0

God kväll!

Har nyss varit i växjö och inhandlat en balklänning =D
Åkte med en jäkla galning som låg i 120-140, ibland 150 hela vägen hem…

Ska till stallet nu. Maria har fortfarande inte fått komma hem från sjukhuset men ska tydligen få göra det imorgon! =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Dyblygiad
0

Ungarna har varit på kaninutställning och jag har sovit. Åkte upp till stallet vid 17 tiden, mockade och tog in alla hästarna. Sen red vi ut barbacka i mörkret för att motionera hundarna. Passade på att låta hästarna jobba i djupsnön. celmah hade snö upp till magen.

ThunderClap
0

god kväll!

Jag var uppe större delen utav natten efter att ha jobbat kväll igår, så sov fram till lunch idag, drog mig massor med att gå upp då min syster har någon sorts kräcksjuka och hänger över toaletten konstant. Satt och åt frukost och slöade i flera timmar och tänkte släpa mig ut för att skritta runt lite på töm med hästen, men fick jobb för ikväll med. Så fick skynda ut till hästen och övade bara på lite stilla sjukgymnastik i hagen.

Sitter och har lite paus på jobbet, har av någon anledning fått tungt schema att flyta riktigt bra, super skönt.