God dagens 3/2 2010
God dagens, vad händer hos er idag?
Jag gick upp 6.00 fodrade/släppte ut, sedan gick jag in och sov vidare till 10, bytade om och gick ut med hunden och sedan mockade och fixade jag i stallet och därefter red jag Brimad. Travade fram i skogen och sedan red jag ner på fältet och travade ytterst lite på stor 8-volt och sedan galopperade jag lite på stor volt i båda varven.
Har jag klagat på att vi hade mycket snö innan, så är det lite om man jämför nu :O Snöstorm så det hette duga igår eftermiddag/kväll/natt. Det är snart för mycket snö för att rida öht :(
Men han kändes jättefin i alla fall!
Sen fick han gå ut i hagen igen och båda hästarna fick lunch hösilage.
Ligger runt 0:an nu så det är lite snöblandat regn.
Duschat nu och ätit frukost. Resten av dagen blir ganska lugn, ska köra syster till stan och sedan köpa spån på vägen hem.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

God dagens!
Händer inte mkt här, jag har min dåliga period på månaden och har druckit lite för mkt tillsammans med kompis så är lite slö idag :P
Sovmorgon för jobbade kväll igår, ut till häst och sedan åkte jag och hämtade lite beställningsgrejer, var trevligt för hon som jag köpte det från har stått i stall jag varit i väldigt mkt många år och vi har flertal gemensama bekanta.
Varit ute med extrahund och Fjanton och knipsat av lite mer grankvistar till hästen.
Du kan inte beställa hem spån på bal så du får det billigare och slipper åka och hämta konstant?

#1 vi har alltid fått 2 pallar spån hemkört innan, men spånleverantören slutade handla med spån för ½ årsedan, så sedan dess har jag fått köra till lokalföreningen som är "billigast" 77 kr balen, som dock är ett minne blott för igår hade dem höjt till 80 kr!!!
Jag har letat som en idiot efter ny leverantör, men hittar ingen, tyvärr :(

Sök på blocket finns flera stycken i skåne som säljer spå från 60:-

#3 jasså? jag ser 2 stycken, varav den ena som ligger här har slutsålt och den andra ligger nere i Malmö, och det lönar sig inte.

Jaha okej, var nog någon månad sen ja tittade. MEn kör ner till malmö och fyll ett släp? lönar inte det sig?kanske får mängdrabatt ocksp ;D

#5 i vårt släp får vi in max 2 pallar, och eftersom vi har 12 mil ner till Malmö, så lönar det sig inte nej, om man räknar med bensin o.s.v. dessutom måste jag ha med pappa för varken jag eller mamma orkar asa in och stapla 2 pallar spån i transporten, och pappa jobbar ju och han vill knappats åka iväg en heldag för att hämta spån när han är ledig ;) han tycker redan hästeriet tar tillräckligt mycket tid ;)
Hello!
idag har varit en skitdag med vatten som inte fungerat mm.. Jahaa nu går vi och lägger oss sen tar vi nya tag imorgon!