Lite bilder från Globen

Har du namnen på ryttarna? Bild 6 var riktigt bra, på alla sätt och vis :)
#8 Tyvärr inte. Det var inte förens senare jag kom på att jag kunde ta kort på TV:n där namnen stod.
That that don't kill you can only make you stonger
Tycker själva fotokvalitén inte är något direkt att hurra för, det är brusigt och kornigt och det verkar inte vara någon direkt skärpa någonstans. Men samtidigt är det kul o se litet bilder från globen.
Sen ur ett rent formmässigt perspektiv på hästarna så är de alla praktexempel på dagens moderna dressyr…
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#10 Jag vet att bilderna är dåliga ;) Hade standard objektivet. Och bilderna blir så då när man är inomhus tyvärr. Men ska skaffa nytt till hösten.
#11 misstänkte att det vart nått sådant ^^
Själv fotograferar jag bara till husbehov med en liten urgammal digital compact från den tiden digitalkameror vart "nya" ^^
#12 Jag har oxå en digital kamera jag brukar ha med mig när jag ska till ridskolan eller så. Det blir ju lite jobbigt att ta med sig en stor sytemkamera :P Men Digitak kameror är oxå bra. Min kompis har en digitalkamera som är bättre en min systemkamera. Men den är i och försig ganska ny. :)

#10 Nja vet inte om jag håller med dig om "rent formmässigt så är alla representanter för den moderna dressyren" för mig rent formmässigt så skiljer sig alla ekipagen åt och min favorit är bild 6 när det kommer till formen ;) men sen är det moment bilder och svårt att bedömma
#14 jag tycker personligen att bild 6 ser berövlig ut (precis som de övriga, förutom den sista som ser riktigt trevlig ut) men jag vet också att det rör sig om ögonblicksbilder, därför väljer jag att inte kommentera närmare.

#10 Jag håller med om att alla hästarna är väldigt hårt hållna framtill och det väll inte ser allt för trevligt ut för hästarna.
Men lite snäll får man nog lov att vara då de 3 första bilderna ändå är på ponnyer, dvs ungdomar och på prisutdelningen/ärevarvet och jag iallafall anser att det kanske inte är den lättaste situationen för dem med livliga ponnyer i större arena än de antagligen någonsin varit i.
Den på #3:an vet jag inte vem det är, Minna Telde på #5:an, tror jag är Scholte Alberts på 6:an. #7:an är Hubertus Schmidt och där är väll minst att klaga på?
Håller med om att 6:an är den värsta.
Nu är det ögonblicksbilder och TS ville ha en bildtråd. Diskutera gärna tävlingsform i formtråden.
Sen som #16 så är det bilder från prisutdelning och det går inte att jämställa med tävlingsform. Såg prisutdelning för Lepzig igår och där stod hopphästar på bakbenen och studsade runt så många blir ju heta just då.
Jag vet att bilderna är väldigt dåliga, men nu la jag inte ut dem för att få kommentarer, utan för att jag tycker det skulle vara trevligt med lite bilder från globen ;)

Jag tycker att bildkvaliten var väldigt bra med tanke på avstånd och ljustryrkan som är i Globen! Få får så pass bra bilder det ska fotografen veta!
Trevligt att du även hade bilder från ponnydressyren. Dessa ungdomar ska bli intressanta att följa när de går över till häst! Ungdomarna är mkt meriterade och säkert vana vid stora evenemang men prisutdelning är prisutdelning, vilket även lydiga dressyrponnier bruka gilla.
Synd bara att det inte var bilder från själva tävlingsmomentet, kul att jämnföra ponnier på träns mot stora hästar på kandar. Jag skulle vilja påstå att de flesta ponnierna har bättre form och muskler än många stora hästar har.
#19 Tack =D
Dem från själva tävlingen blev så suddiga. Men jag kan lägga upp några i alla fall om du vill ;)