Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 838 ggr
Cilla89a
0

God dagens 29/1 2010

God dagens, vad händer hos er idag?

Jag gick upp 6.00 fodrade/släppte ut, gick in och sov vidare till 9.30, bytade om och gick ut i stallet, mockade och fixade och sedan red jag Brimad, red ut i skogen c:a 30 min, skrittade och travade ganska kravlöst i något lägre form men fortfarande kort i nacken, kändes fin! Eftersom vi har fått så enormt mycket snö, har närmare 40 cm, så är det ordentligt jobbigt för Brimad att plumsa runt i snön och jag vill gärna att han är fit for fight imorgon när vi ska till ridhuset, så han inte är trött. Så det kändes rätt lagom idag :)
Sen fick han gå ut i hagen igen och båda fick lunch hösilage.

Gick in och duschade och sedan körde jag och pappa och åt lunch i stan tillsammans med faster och gick några ärenden i stan :)

Hemma nu och ska ta det lugnt några timmar, ska nämligen in till stan ikväll igen och träffa 2 barndomsvänner jag inte sett på 5 år :D Ska äta och lite sådär.
Sedan ska jag hämta syster i stan någon gång inatt ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

ThunderClap
0

God kväll!

Jag sitter på jobbet och tråkar, har omkring en timma kvar och varit hos alla mina kunder nu och sitter och håller tummarna för att inga larmar.

Jag har gjort mindre än vanligt (vilket redan det inte är mkt), hade inga extra hundar idag och Fjanton gick och la sig med syster imorse när jag steg upp, så han har sovit hela dagen. Har varit ute hos häst och gjort inget vettigt alls, hade tänkt ta kortare pass med honom, men blev inte heller av. Har ringt lite telefonsamtal jag varit tvingen att göra och ordna saker, försöker uppdatera mitt bankkort till ett bättre men visade sig inte alls vara så enkelt som jag trott eller så är det jag och kundkontakt som missförstått varandra, min mor påstår att det nämligen ska vara så enkelt som jag trodde.

Har fotograferat hästen däremot ltie idag: galopp, galopp2, stegra, ansikte, ansikte2, sidbild

Peppe
0

God kväll, eller natt snarare!

Har tidigare ikväll tränat och det gick väldigt bra, iaf i traven! Har verkligen förändrats bara nu sen nyår och går helt kalas på träningarna. känns som o sitta på en "riktig" dressyrhäst, nästan passageaktigt ;P men fy bövelen vad man får rida för o få honom dit! ni som inte gillar detaljer kan sluta läsa nu! ;P

Fick börja med att rida framåt för att kolla bjudningen och så han kommer igång ordentligt, sen fick jag gå in på volten och göra rejäla tillbakatagningar där han skulle i stort sett trava på stället med bibehållen aktivitet i bak. jobbigt! sen fick vi rida längs spåret och göra öppna första halvan av långsidan, sen en 8m volt och sen göra sluta resten av långsidan. sen gjörde vi 'öppna' i galopp (+ 8 m volt mitt på långsidan). blev lite bråk då han inte accepterar hjälperna i galoppen ännu utan slår ifrån sig. efter det jobba tillbaka honom i trav igen och göra samma tempoväxlingar som i början men längs spåret och hela tiden i öppna. sen förvänd galopp och avslutningsvis en check så tillbakatagningarna gick igenom smärtfritt.

blir som sagt enorm skillnad på traven, får full kontroll över minsta steg, känns nästan som man skulle kunna få honom till att stanna helt med nåt ben i luften. helt plötsligt känns inte piaff o passage så övernaturligt längre ;)

Efter lektionen var det bara till o ställa sig o mocka 4 boxar, varav 2 ser ut som svinstior (självklart dom 2 värsta boxarna i hela stallet av över 20 hästar), sen en medel och som avslutning underbara Blackys lätta box som tar 1 minut.

Sen let's dance och efter det en massa onödigt tidsfördriv framför datorn! nu ska jag sova!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~