Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 890 ggr
Cilla89a
0

God dagens 28/1 2010

God dagens, vad händre hos er idag?

Snart är äntligen januari månad slut, hur skönt som helst! Idag händer inte så mycket, pappa väckte mig 5.30 imorse, han kom inte ut med bilen när han skulle köra till jobbet, så jag fick släpa mig ut i halvt koma liknande tillstånd och hjälpa till och sätta mig på bakdelen av bilen. Som ni kanske förstår har vi fått ENORMT mycket snö igår/natt.
Inte lönt att gå in igen, eftersom hästarna ändå får mat och kommer ut klockan 6.00, så jag fodrade/släppte ut, sedan gick jag in och fortsatte att sova till 10.30, gick ut med hunden, mockade och fixade i stallet och gav hästarna lunch hösilage.
Brimad har vilodag idag.

Duschat nu och resten av dagen blir lugn :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

Hellu!

Här är vi insnöade, dock lugnare nu ute och inte lika mkt vind.

Har packat färdigt idag och ska snart ut i stallet för att mocka och göra klart inför kvällen.

Peppe
0

Här är det snö minsann! Men jag klagar inte, vill gärna ha snö vid min uppkörning ;) har man ridhus så gör det ju inte heller så mycket med snö ;P problemet är bara att ta sig till stallet…

Häst 2 har vaccinerats idag så blir en rätt lugn kväll. har träningsverk sen igår! :S

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

MillaJ
0

God kväll.. Idag körde jag och pojkvännen ner till Göteborg igen efter att ha varit uppe i föräldrarnas hus över natten.
Jag har fått saker gjorda; bokat in vaccination för Hottie imorgon (fick hämtat hennes pass), ordnat mig biljett till fredagsdressyren på GHS, plockat med mig ett par täcken till den nya ponnyn i stallet som stod med alldeles för litet täcke (hon är bara på tillfälligt tillridnings besök och stallägarna har inte några ponnygrejer kvar hemma). Har ridit idag och även om vi inte var helt överrens hela tiden gick ändå passet rätt bra -lite irriterande att lilla pållen blir så förbaskat ARG när man försöker göra något som tydligen är lite jobbigt, men jag vann och hon fick banne mig flytta sig undan höger skänkel :p

Jag har nyss kommit in efter att jag och en kompis ätit på den grekiska restaurangen som ligger härborta vid mig.. Är proppmätt!
Hade visst fått kallelse till tandläkaren -igen!? så nu blir jag snart jättepank igen ;)