God morgon 27/1 2010
FY! tittar ut och vad ser jag? SNÖÖÖ! åååh, vad taggad man blir att ge sig ut till stallet, och ännnu mer taggad att köra vidare upp till föräldrarnas hus >< De är på väg till Thailand (orättvist) så jag tänkte åka upp en sväng och ta det lite lugnt nu när jag ändå är ledig idag och imorgon. Får se hur det går att köra till stallet innan jag bestämmer om jag ska köra upp dit.
Nu blir det stallet iallafall!
Go morgon!
Här sitter vi och väntar på ovädret..brrrr!
Ska nu packa lite sten och sen blir det sväng ut i stallet och med barnen.
Ha det gott idag!

God middag!
Sitter också och väntar på storm, snöar rätt bra nu.
Ska rida båda kusarna sen. Blacky var superpigg igår och låg verkligen på i handen vilket han inte gjort på länge. när han är sån så kan man verkligen få honom att jobba fint sen efter en rad halvhalter och övergångar. Hann inte rida igenom honom helt igår så hoppas energin finns kvar idag!
Danne är allt en riktig lustigkurre. Är stundtals halt men ska tränas ändå enligt Helsingborgs rekomendationer. Han vill absolut inte ställa åt höger utan stannar då och hoppar på stället eller backar så fort att det känns som vi ska ramla. i galoppen vill han inte galoppera framåt utan står nästan stilla men har samtidigt extremt hög rygg och samling och börjar med jämna mellanrum bocka, sen när man väl lyckas få honom lite framåt så verkligen kastar han sig fram med typ 100% vikt på framdelen.
så nu tränar vi i stort sett bara övergångar och tempoväxlingar. han är lite för mycket häst för mig om man säger så, närmare 170 hög och allt annat än lätt så ska mest försöka få honom lite känsligare för skänkeln och samtidigt försöka att inte ramla av den här veckan ;) men det är skönt att sätta sig på Blacky efter att ha ridit honom må ni tro!! XD
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

God dagens, gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, gick in och sov vidare till 10.00 bytade om och gick ut med hunden, mockade/fixade i stallet och sen red jag Brimad, var inte sådär pepp, vilket jag aldrig är nu för tiden, men idag var jag ännu mindre pepp på att rida när snön den yrde. Travade fram i skogen och sedan red jag ner till fältet, travade på serpentinbågar och körde lite galopp på volt där jag jobbade mycket med tempoväxlingar, kändes lätt att reglera.
I traven försökte jag få honom lite lägre i nacken, jag vill gärna rida honom lite hög i formen och då blir han lite för "elegant", så jag red mest med lite lägre nacke, men fortfarande kort i nacken, kändes annorlunda, kändes som han välvde ryggen annorlunda, positivt antar jag ;)
Var ute drygt 45 min.
Sen fick han gå ut i hagen igen och båda fick lunch hösilage.
Duschat nu och ska strax göra frukost, resten av dagen blir relativt lugn, ska köra och köpa spån, men det är väl det enda som ska göras utöver dem vanliga rutinerna. Givetvis promenixa med hunden i eftermiddag, sätta fyr i pannan och ta in hästarna ikväll m.m.
Så trotts att jag är arbetslös så har jag att göra ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Så hur går det SNÖAR DET OCH STORMAR HOS ER?
Vi har nu gjort allt klart i stallet, bara att dra in kusarna sen. Jag har lite is i magen och går regelbundet ut o kikar på dem om de börjar stå o trycka men än så länge är de rätt oberörda.
Här snöar men inte så hemskt mkt vind ännu..

Snöar lite lagom o stille sådär. Allt är ordnat så måste inte åka till stallet, men borde egentligen rida.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Huaaa! Nu snöar det allan och blåser rejält!
Hästarna har jag nu fått ta in och de såg ut som rimfrostmonster!

#6 här snöar och blåser det rejält, tog in hästarna nu vid 16, haha, dem var helt vita av frost och snö, pälsen och manen hade frysit, och Brimad hade istappar i sitt skägg under ganaschen ;)
Jisses, vilket väder!!!!!
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Jag är jätte besviken, hade förväntat mig en ordentlig snöstorm o vad kommer de? Jo spöregn i morse samtidigt som de är -3, dvs ispansar på ALLT o sen snöar de 2 cm o blåser knappt något, suck! Jag ville ju ha den där stormen!