Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1243 ggr
MillaJ
0

God morgon 24/1 2010

Morrn morrn..

Hade en utekväll med ett par tjejer från stallet igår :) ramlade in vid 3 inatt och det var ett bra tag sen jag var ute, så idag är jag lite sliten.
Skönt att jag red ett riktigt ordentligt pass -som dessutom gick riktigt bra- igår, så jag med gott samvete kan låta Hottie vila idag.
Vi har haft lite problem med galoppen då hon inte tar stödet på bettet utan när man har kontakten så har hon liksom "svarat upp" och inte alls tagit det som hon borde, och då har man inte kunnat komma åt galoppen och korta+länga den. Men i förrgår bestämde jag mig för att NU ska vi jobba på detta, och jag fick igenom det jag ville, galoppen blev jätterund och bärig.
Och detta hängde i igår så vi lyckades göra enkla byten :)

Ha en bra dag, så ska jag kurera mig lite innan det är dags att åka till stallet och skifta lite hästar i hagarna,  har btw ännu en ny häst i stallet -en nykastrerad (kastrerades i torsdags) kille e: Bocelli, 3 år. Mycket trevlig häst verkar det som, himla snäll -kunde leda förbi ett brunstigt sto rätt framför näsan på han utan att han sa ett pip :p

Cilla89a
0

God dagens :)
Jag gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna och sedan gick jag in och sov vidare till 10.30, duschade och gick ut och gav hästarna lunch hösilage och därefter mockade och fixade jag stallet.
Brimad har vilodag idag.
Har precis varit i stan och hämtat syster nu och resten av dagen blir lugn :)
Dock ska jag se till att Japp får en rejäl omgång med ryktborsten ikväll, han fäller som tusan :O

Medarbetare på Dressyr.ifokus

ThunderClap
0

god dagens!

Jag jobabde igår kväll, ska in och jobba ikväll med. Så sov lite längre på morgonen och tog mig ut till stallet och vandrade runt med hästen och friserade honom lite. Äter nu och ska om någon timma ta mig in till jobbet. Så spännande är min dag :P

Lindbygarden
0

Godagens!

Här är det lite urkigt, både jag och sambon mår lusigt. Ska försöka äta lite med det blir tidigt in för hästarna idag och tidig sänggång.

Peppe
0

God kväll

Idag har jag och en till i stallet skrittat ut i skogen

Häst nr 2 slapp jag rida idag ;P

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~