Jag är förstörd
Jag hittade en häst, visserligen en B-ponny men som jag skulle få sköta om, typ rykta, mocka osv. Jag var jätteglad, då kommer slaget. En tjej i min förr-förra klass ska tydligen ha haft en relation till denna häst och blir eld och lågor när hon får reda på att jag ska sköta den eftersom att hennes medryttarhäst står en liten bit bort och hon beordrar mig genast att skicka ett mail till ägaren och säga upp mig. Samtidigt ska min 1:a dressyrponny avlivas och att ta B-ponnyn var ett sätt att komma bort från det stallet eftersom att jag inte vill vistas där när hon försvinner vilket jag nu tvingas göra
så nu måste jag återigen leta som en dåre efter en häst.Jag hade tänkt prova på NH med B-ponnyn men nu blir det inget.

Självklart ska du inte mejla ägaren och säga upp dig som skötare på ponnyn bara för den andra tjejen beordrar dig att göra det!
Det är ju inte hennes ponny, så hon har ju inget att göra med vem som ägaren låter sköta ponnyn. Stå på dig.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag var tvungen att göra det 

#2 varför var du det?
För att hon kommer att trackassera mig i all evighet annars

#4 det är väl bara till att ignorera henne?
jag hade verkligen inte sagt upp mig som skötare bara för den tjejen tycker det, det är ju inte hennes häst.

Men herre gud bit ifrån och ta egna beslut och skit i tjejen hon är tydligen inte viktig och hon bryr sig antagligen inte om dig när hon tvingar dig till sånt. SKulle skicka ett mail till henne och säga upp kontakten istället..
Tycker också det är synd att du inte ska kunna vara skötare pga ngn annan som egentligen inte har med saken att göra.

Det är inte så himla lätt att bara ignorera, jag har varit i exakt samma sits. Men jag försökte ignorera henne och tillslut gick det bra..
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Nu letar jag igen, jag ger mig aldrig 
Vi har ett russ-sto i vårt stall som behöver en skötare ett tag, hon är även till salu om rätt köpare dyker upp. älskar barn och är jättetrevlig.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Skulle tycka det vore guld att ha ngn i stallet som vill pyssla och sen rida lite!
menar du att du sa ifrån dig ponnyn bara för att den andra tjejen sa åt dig att göra det?
Stå på dig tjejen!! Att hon väljer att göra livet surt för dig är bara avundsjuka, så låt henne vara avundsjuk då.
Hon är ju ingen riktig vän som tvingar dig att välja bort ponnyn, så dumpa bruden!

Vart finns du? Om du bor i närheten (Nyköping) så finns det hästar här :)
Nej, bor i stockholm tyvärr :(

#14 aha, så synd.
Skit i vad din kompis säger. Rid den ponnyn ändå! Klart att du ska få ta hand om ponnyn om det är de du vill ;)
Men varför kan du inte skita i i vad hon säger. Vad ärde för kompis som blir enligt mig avis. De är ingen kompis alls jag tycker inte du sak säga upp dig. De vissar bara att du är hennes hund och hon kan göra vad du vill me dig.
Så om du skulle köpa häst som värkligen du gillar passar med och trivdes med.Och bara för att hon haft kontakt och säger att du inte får köpaden skulle du göra de ??
Elller inte lyssna på dina föräldrar bara för att hon säger så??
Gud du borde inte va kompis med henne jag blir ju så arg på sådana kompisar eller om men ens ska kalla dem så.
Jag hade nog dumpat henne förlenge sedan.
Det är ju kanske inte så lätt, man kan vara rädd för att sen få surt i skola mm.
#18 jo, jag vet. Är själv med om det varje dag. Därför tycker jag att hon ska stå på sig och inte låta sin kompis trycka ner henne ;)
#kaka12345
#Tovab
Jag tycker inte direkt att det låter som att det är hennes kompis, hon har ju bara sagt ''En tjej i min förförra klass'' så då blir det kanske lite fel om man säger ''Hon är ingen riktig kompis'' för dom verkar ju inte ens ha haft någon kompisrelation innan det här hände :P Men jag kan ju såklart ha fel :)
#20 oops! missade det ;) Men tycker att hon borde testa. För tycker hon om hästen så ska hon ju inte behöva avstå för att en annan tjej inte gillar det. Känns väldigt fel enligt mig ;) Blir ju såklart jobbigt om det händer nånting i skolan. Men testa kan hon ju alltid ;)

Stå på dig lite! Låt inte andra köra över dig. Jag vet hur det känns att bli totalt nedkvaddad. Självförtroendet blir så sämst. Hon ska inte bestämma vilket häst som du ska ta hand om, det är ditt jobb att bestämma det;)
#23 Jo, fast det händer mycket som varken rektorer eller lärare märker. Har varit med om mycket skit, både större och mindre saker och om man blandar in rektorer och lärare kan saker bli väldigt mycket bättre, men det kan också bli jobbigt. Det bästa tror jag ändå är (om något skulle hända) att prata med sin lärare.
#24.Jag har varigt med stora gräjer först sket jag i att ta upp de då jag trode de skulle bli väre men sen orkade inte ja och sa till rektorn.Ni ska bara veta hur bra de gick oftast leder sådant till relichering.
Och hämrigning av förelder och tas upp nu har ingen trakat mig.
#24 Fast det händer mycket utanför skolans ''gränser'' som dom säger sig inte kunna göra så mycket åt. Så var det iaf på min gamla skola…
Nu är det ju TS eget val vad hon gör och ingen kan säga om det är rätt eller fel utan det får TS avgöra själv.
Jag hoppas du hittar en annan ponny att pyssla om och att den andra tjejen låter dig vara ifred nu!