Go Morron 18 januari 2010
Morn morn allihopa.
Idag ska jag arbeta, som vanligt ;) Är inne i ett riktigt "stim" på webshopen och har suttit med den dygnet runt känns det som, ska fortsätta idag.
Kan för övrigt tipsa om att vi kommer ha 25-50% på alla täcken i butiken. Men jag räknar Er på Dressyr som "butiks-handlare" oxå, söker Ni några täcken, hojta till.
Ska hjälpa till på Arken ZOO idag också, då "bossen" är på konferans hela veckan, så jag lovade att hoppa in vid behov. Smidigt att vi ligger i samma lokal då =)

God dagens.
Jag gick upp 6.00 som vanligt/fodrade släppte ut hästarna i gräshagen. Sov vidare till 10, bytade om och gick ut med hunden och sedan mockade och fixade jag i stallet och därefter red jag Brimad, travade fram i skogen och sedan red jag ner till fältet och red i snövallen med drygt ½ meter snö som kom till igår när det blåste som tusan. Han kändes kalasfin, vågade galoppera på lite och stå upp i lätt sits, det är ju oerhört jobbigt att röra på sig i ½ meter snö så han orkade inte hitta på något bus ;) Men bra pigg det var han, han tycker det är lajbans att röja rundor nere på fältet ;) Kul att se han så lycklig, även om jag själv sitter löst till, men det är det värt, har han kul så har jag kul 
Var ute drygt 40 min.
Sen fick han gå ut i hagen igen och både fick lunch hösilage.
Duschat och ätit frukost nu, ska strax ta och städa ovanvåningen, tråkigt som fan. Men resten av dagen blir lugn.
Vi har fått mer snö under natten och morgonen, så nu är vägen igen-snöad igen :( Så nu blir det nog inget ridhus igen på ett tag till snön smält bort ett så pass många bilar kört på vägen så det blir spår :(
Motivationen skjönk som en sten. Såg verkligen fram emot att komma igång ordentligt igen och köra till ridhus och till tränaren.
Kan inte minnas sist vi hade en sån här vinter i Skåne, nu har vi haft snö i 5 veckor!!! Helt galet!!!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
God middag :)
Har precis kommit hem från stallet. Efter en superperiod är vi nu inne i en period när Hottie känns stark och "hetsig", hon liksom överreagerar på hjälperna och blir arg m.m.. Idag jobbade jag mycket med att få henne riktigt rak i traven, red innanför spåret och verkligen jobbade. Resultatet blev väldigt bra så det fortsätter vi med imorgon.
Nu är jag snabbt hemma och ska fixa lite mat, sen blir det en tur till naprapaten och efter det jobb till kl 21.

god kväll
idag ska jag inte till stallet alls. han gick så jäkla bra igår att han får vila idag =)
Har fått bekräftat att jag ska gå på skolbalen nu också, haha ;P så ska börja träna inför det så magen är helt platt i alla lägen, även sittande ;P
sen har även de vanvårdade hästarna äntligen lagts ut på annons. de som hängt inne på ridsport i många år innan kanske minns. nu ska dom äntligen få flytta! =')
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~