God dagens 17/1 2010
God dagens, vad händer hos er idag?
Jag gick upp som vanligt 6.00 och fodrade/släppte ut, sov vidare till 10, duschade, gick ut med hunden, gav hästarna lunch hösilage i hagen och sedan mockade och fixade jag i stallet.
Brimad har vilodag idag.
Hästarna får komma in tidigare i eftermiddag, blåser halv storm ute och hästarna är lagom roade när snön yr rundor :P
Resten av dagen blir slapp, känner mig ganska mör i kroppen sedan gårdagens ridning, jag har minsann tappat endel känner jag, rejält med träningsvärk i rygg och lår :P
Ska hämta syster i stan i eftermiddag, och sen ska ev jag och pappa ner till Malmö och kolla på en hästlastbil ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Whoohoo! Hästlastbil låter ju super verkligen!
Har själv varit o shoppat, arbetat Tjalle på lång tygel samt RIDIT Gabrielle! Lite vingligt och damen tyckte det var mer intressant att trava istället och ropa lite på kompisarna men det gick jättebra! Bra att det finns motor i henne men hon får ju inte trava tanten!
Nu ska jag snart laga kassler o persikogratäng..

#1 tyvärr blir det inget, vi körde inte ens dit, visade sig när vi sökte på vägverket att den var ett x antal år äldre än vad som sas i annonsen och dessutom gått ett x antal 1000 mil mer än vad som angavs ;)
och som inte det räckte så får man bara lasta 650 kg, fast det visste vi visserligen innan och därav var priset också lågt om man jämför liknande lastbilar.
så det blir att leta vidare, lastbilarna är ju sinnessjukt dyra 
funderar lite på en Ume B50 där man leder in hästen via en frontutlastning fram och så åker hästen baklänges och leder ut där bak.
tanken med det hela är ju att jag ska själv kunna köra iväg med Brimad, jag kan ju inte lasta själv och dessutom gillar han inte alls att backa ur transporten.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#2 De där de åker baklänges verkar väldigt bar måste jag säga!