God dagens 16/1 2010
God dagens, vad händer hos er idag?
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen, och sedan "sov" jag vidare till 9.00, sovit som en kratta inatt, varje gång jag somnade så vaknade jag igen, helt skumt
Men, men, gick upp 9.00, bytade om och sedan gick jag ut i stallet och mockade och fixade och sen tog jag in Brimad och fixade honom och sedan *TRUMMVIRVEL* körde vi till ridhuset, woho! Sist vi var i ridhuset och red ordentlig dressyr var för snart 5 veckor sedan, räknar inte dressyren nere på fältet som någon dressyr ;) Helt ljuvligt att komma iväg igen, snön har ju inte smält ett dugg, men det har blivit spår på vägen så det går att köra 
Red en timme, och lite ringrostiga var vi båda två men hittade det snabbt igen, allt sitter kvar i både häst och mig
Fick en bra känsla redan från början, ovanligt lätt att ställa och böja, han vill gärna gå rak så jag får hela tiden tänka på att ställa och böja, men idag kändes det ovanligt lätt och inget jag behövde tänka på hela tiden. Kanske är för jag börjat stretcha naken och halsen på honom?
Lätt och fin i handen, i både galoppen och traven, det var jag ju rädd att han skulle blivit tung och jobbig igen, nu när vi inte ridit ordentlig dressyr på flera veckor, men inga sådana tendenser alls :)
Jobbade mycket med det vanliga, tempoväxlingar i galoppen, förvänd galopp på serpentin, enkla byten, raka linjer i galopp, övergångar galopp till trav.
Väldigt fin i galoppen, framförallt har han blivit så otroligt lätt att samla, stark och bärig i galoppen.
I traven jobbade jag mycket med volter, serpentiner, öppna och skänkelvikning.
Traven är det ju lite svårare att hålla honom samlad och bärig, han vill gärna "flascha" på, han liksom "paddlar" på med bakbenen, men sätter inte riktigt under sig som jag vill, och då går det ju inte heller samla. Jag tycker han känns ganska kort, och samlad, men när jag rider förbi speglen så ser jag att han är lång.
Och när jag ber honom samla sig ordentligt så dippar han lite i formen, utan att bli tung, men låg, jag tror han tycker det är jobbigt? Men konstigt att han är så otroligt lätt att samla i galoppen, borde ju vara tvärtom?
Överlag är jag i alla fall jättenöjd.
Men vi måste jobba vidare på de raka linjerna i galoppen, och sedan i de mindre volterna främst i traven så dippar han lite, utan att bli tung men låg i formen. Men så har det alltid varit, dock har det blivit bättre, men det hänger ihop med att han inte är tillräckligt samlad och bärig i traven, hade han bara fått in bakbenen tillräckligt i traven så hade han kunnat bibehålla den högre formen även i volterna, på rakt spår är det inga problem.
Så samlingen i traven måste vi jobba vidare med.
Men, men. Kom hem vid 13.00.
Duschat, ätit frukost nu och resten av dagen blir lugn, ska ut och promenixa med hunden nu, sedan är det Robinson ikväll :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#0 Dels stretch men troligen också att dessa "vinterveckor" gjort honom riktigt gott
Har har det varit familjedag hela dagen. Fodrade och släppte hästar, passade på att ta lite extra mkt tid med lillprinsen Garcon, han är sååå gosig.
Sen skrev jag en liten snabbartikel, fejjat här hemma. Efter lunch kom barnens farmor och hennes man. Vi har fikat och haft det trevlig. De for för en liten stund sedan. Så nu är det middag och sen stallet som gäller.

Idag har vi hoppat =D
var faktiskt väldigt roligt, tränade ju för maria igår så han var väldigt fin idag. hoppade en studsserie med 5 språng och avslutade med en 5½ fast med Blackylängd istället på 1 m ;)
Första delen av dagen spenderades i vetlanda för shopping och nu ska jag skörda på farmville och sen bänka mig framför TVn med lite varma mackor ;P
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Idag är jag bättre i knät, såpass bra att jag kunde ta med mig lilla damen ner till ridhuset och longera av henne litegrann.
Hon kommer bli ledsen ett par dagar nu i veckan för hennes kompis+ en häst till ska iväg och opereras.
Jag hoppas på att knät är ännu bättre imorgon för jag har tänkt rida -lite lätt arbete iallafall.