Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1198 ggr
Cilla89a
0

God dagens 13/1 2010

God dagens, vad händer hos er idag?

Jag gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen, gick in och sov vidare till 10, bytade om och gick ut med hunden och sedan mockade jag och fixade i stallet och därefter red jag Brimad, travade fram i skogen och sedan red jag nerom fältet och red lite "dressyr", han är taggad till tusen när han kommer ner till fältet nu för tiden, vilket han aldrig direkt varit innan, men nu så, ruskar på huvudet, frustar och ställer sig och galopperar på stället ;) Men han är verkligen superfin i både trav och galopp, jobbade mycket med att samla traven och galoppen, och lite tempoväxlinar i galoppen, och när han är så taggad och man samlar ordentligt så jisses vilken power och vilken krafft han får, jag sitter ner i traven och bara ser frambenen som sprattlar framför honom, vilken känsla.
Jag hoppas att han är lika fin när vi kommer iväg till ridhus igen och behåller denna powern Skrattande
Var ute drygt 45 min, sen fick han gå ut i hagen igen, och få lunch hösilage.
Duschat nu och ska göra lite frukost, sedan ska jag köra till stan och göra några ärrenden, bla upp till arbetsfördedlingen och lämna in min "coach lista". Och så hoppas jag att jag får ett sms idag att mitt Rambo Wug kommit så jag kan hämta det.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

va härligt när det känns bra!

Här har det idag varit sol och skönt, vi har varit ute och myst. Ikväll tänkte jag jobba lite lite med Millan. Känner att hon behöver lite mer jobb helt klart.