Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 858 ggr
LinaN
0

God Morgon 11/jan

Hur mås det idag då?

Jag vart uppe förvånansvärt tidigt idag på gott och ont. Fortfarande trött, men det löser sig säkert.

Hästledig idag.

Ska försöka måla litet hade jag tänkt. Vad ska ni hitta på idag?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

emeliekarlssoonn
0

God morgon!

Sitter i skolan just nu. Verkar vara en skapligt seg dag. Naturkunskap i 2.5 timme nu på morgonen. Energi och energiomvandlingar. -.-  sen på eftermiddagen så blir det livsmedelshygien.

När jag slutat vid 15 så kommer mamma och hämtar mig, hem och käka+byta om och sen iväg till stallet. Får se om jag rider eller inte. :P

Nu ska jag väll försöka att hänga med på lektionen ;)

Lindbygarden
0

God morgon!

Sitter i soffan och barnen de busar runt. Här är fortfarande kallt, förstår inte de sa ju att det skulle bli mildare..

Händer inte så mkt alls idag, ska kika lite mer för förutsättningarna för verksamheten mm..

HannaT
0

God morgon!

Jag sitter och dricker morgonkaffet, och ska strax kila iväg till jobbet. Jag och också hästledig idag. Får se vad som sker på kvällen, förmodligen inget. Glad

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Cilla89a
0

#2 eller hur, här hade dem också lovat mildare väder, till och med +1, men vi har -4 Rynkar på näsan

God dagens i alla fall.
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen, gick in och sov vidare till 8.15, gick direkt ut i stallet mockade och fixade, sedan gick jag in och duschade och därefter körde jag till stan på något slags möte på arbetsförmedlingen, jag trodde det skulle vara möte med handledaren istället satt vi 20 pers på någon informartion där vi ska välja coach? :S Jag förstår ingenting. Men det blir nog bra ;)
Höjdpunkten var helt klart att jag träffade en gammal stallkompis, så himmla kul :D :D :D Hoppas vi får tillbaka kontakten, hade varit förjäkla kul!
Men, men, har precis kommit hem nu och grubblar på om jag ska släpa mig ut och rida eller skita i det, jag har noll motivation, speciellt nu när dem hade lovat mildare väder, men istället är det flera minusgrader
:( Jag vill verkligen att snön försvinner från vägen så vi kan köra till ridhus. Är exakt 4 veckor sedan idag som jag sist var i ridhuset. Och typ 5 veckor sedan jag tränade för tränaren. Suck, äckelpäckel snö, försvinn!
Så det har blivit en nedtrappningsvecka, med "jogg" i skogen och på fälten, och sedan 2 veckors vila och sedan förra veckan så blev det lite "jogg" i skogen och på fälten som upptrappning. 
Jag är orolig att vi ska tappa för mycket i ridningen. För det blir ju inte alls samma seriösa arbete i skogen eller på fälten, utan mest chillar runt utan några större krav. Suck, suck, suck. Det är nästan bud på att jag snart tar skyfflen och helt enkelt skottar bort snön 1 km ner till stora vägen ;) Så desperat börjar jag bli.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

#4 vi väntar också på blidväder men det verkar sådär med det..

Peppe
0

god kväll

Har spenderat hela dagen med Edward o Bella i Breaking Dawn (eller ja, senaste veckan rättare sagt, i de tidigare böckerna), men nu är det slut Rynkar på näsan känns som jag förlorat nån närstående, haha. så patetiskt Cool

ska snart till stallet. blir väl lite dressyr. ingen galopp dock, det vågar jag inte utan hjälp.
och imorgon börjar skolan igen, min sista terminSkrikandesFoten i munnenObestämdGråterSkäms sen efter det får vi finbesök i stallet, i form av min arroganta fd idrottslärare som inte tycker att ridning är en sport… får väl se vad han säger efter besöket. dom lyckades dock inte övertala honom att kliva upp honom på hästryggen Obestämd

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~