Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 658 ggr
Cilla89a
0

God dagens 10/1 2010

God dagens.
Vad händer hos er idag?

Jag gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen. Gick in och sov vidare till 11, gick ut i stallet och gav hästarna lunch hösilage och därefter mockade och fixade jag stallet.
Brimad har vilodag idag. 
Sen har jag duschat och varit med pappa och syster inne i stan, och nu är jag hemma igen.
Resten av dagen blir lugn, håller på att plocka ner julpyntet och julgranen har åkt ut till hästarna i hagen, vilket var mycket uppskattat :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

hej på er!

har har vi rätt nyligen kommit hem efter att ha varit o shoppat i Kalmar. Blev dock inga hästprylar utan en ny plasma tv, kaffebryggare, filmer o spel samt en blender..

Har blåser också så in i ..norden och det bildas vallar överallt.

fick oss en liten flygtur när sambon skulle köra igenom en stor som han trodde skulle var lätt snö..

Hmmm säkert bilen for upp på vallen och lyfte! Så vi fick en miniflygtur o snön yrde upp över rutor o allt. Skitkul när det gick bra men mindre kul om  vi kört fast.. Har  dock en liten snöskyffel numer ute i bilen!

MillaJ
0

God kväll..

Idag fick jag ridit iallafall utan missöden som att hästen hoppar ur skorna :p Hon gick rätt fint för att ha stått i 2 dagar och reds ut i torsdags.
Nu sitter jag uppe hos mina föräldrar för bilen ska besiktas imorgon. Under kvällen har vi kört tillbaka en ponny till ridklubben (den som snabbt fick köras hit när min ponny akut togs bort i tisdags) och de som äger den gamla ponnyn som gått här med min ponny sen i maj hämtade hem henne. Så nu är stallet tomt för första gången på 15 år och det känns skitkonstigt. Jätteknäppt att inte gå ut och kvällsfodra och imorgon morgon har inte mamma några hästar att ge frukost. -man kan ju undra hur länge detta kommer hålla i sig :p fast vem vet, hon kanske gillar att ha lite fri tid.