Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettutrustning
Läst 1895 ggr
LinneaG
0

Vilken hjälm?

Nu är det dags att köpa en ny hjälm då den andra börjar bli lite sliten efter 5år. Idag har jag en billigare från Hööks.

Men vad ska man ha för hjälm? Finns ju allt från 299-3000kr.

Vad har du för hjälm? Och vad rekomenderar ni?

Cilla89a
0

John Whitaker/Charles Owen :D

Medarbetare på Dressyr.ifokus

exitingsvillemo
0

Finns många hjälmar som ligger en bra bit över 3000:-

Är inte märket så nödvändigt, utan funktionen och säkerheten så behöver man ju inte köpa en hjälm för flera tusen =)

Lindbygarden
0

Oj! Jag har idag ngn märkeslös historia. Blir till att leta ny sen när jag är igång med ridningen igen.

MiaMaria
0

Märke o pris spelar ingen roll, jag väljer den som sitter bra på huvudet, för det är de viktiga med en hjälm, den ska skydda, inte vara i ett speciellt märke

Lauth
0

Slänger in samma fråga här som på hästhoppning.

Är sugen på en Charles Owen men "passar" den att tävla dressyr i?

Kommer nämligen tävla båda under 2010 om allt går som det är tänkt.

Tycker att en del hjälmar bara hör hemma på hoppbanan utseendemässigt.

Cilla89a
0

#5 igentligen är väl Charles Owen ingen dressyrhjälm, men det skiter jag i, för jag tävlar dressyr i min John Whitaker hjälm och tänker fortsätta med det också ;) och det är ingen som har rynkat på näsan för det.
så länge man inte kommer in på dressyrbanan med "flughjälmen", så är det nog ingen som bryr sig :P

Lindbygarden
0

#5 Det fungerar absolut tycker jag! Flera somtävlar/ rider dressyr i CO hjälmarGlad

ElinH
0

Charles Owen skulle jag ska köpt! :D

/ ElinH

Peppe
0

Har också en charles owen. typ det enda man ser här! och då står ju jag på en anläggning som främst är dressyrinriktad :o)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Denna kommentar har tagits bort.
Peppe
0

Haha oj, ja men nu vet ni iaf!! Cool

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

joooossan
0

Jag beställde en Charles owen idag, den skickas imorgon. Tycker den är skitsnygg till både dressyr och hoppning!

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Lindbygarden
0

#13 Hahahaha!Skrattande

#14 Bilder på manekängande joooossan vill vi se sen då!

imsuchadiva
0

Kommer inte ihåg vad min hjälm heter, köpte den för drygt två år sen när den andra gick sönder i olyckan.
Men ska kila iväg till stallet snart så ska kika då.
Underbar hjälm tycker jag iaf :) Dyr var den inte heller.

joooossan
0

#15 Hehe Oskyldig Kommer känna mig som en prinsessa när hjälmen kommer + att jag ska prova ut ny dressyrsadel nu den 28e Skrattande

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Lindbygarden
0

#17 Nämen det var värst! då blir det ju perfekt med en bild på både dig och pållen sen då!