Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1018 ggr
Lindbygarden
0

Godag 5/1

Hej på er!

Hoppas ni har det bra idag. Kylan är fortfarande kvar här nere men vi har haft sol i tre dagar vilket är underbart!

Pållarna mår super och Gabrielle bara blir rundare och rundare om magen. Blir alldeles pirrig när jag tänker på att vi är om rätt sida nyår nu och det faktiskt är i år hon ska föla!

Håll nu alla tummar för att det blir ett stoföl i år och att hon är fullt frisk och välskapt. vi så oerhört mycket ha en dotter undan henne.

Har också klurat på om vi ska avla lite kaninungar här nere igen. De är så fina och barnen tjatar på mig om detta.

Nu ska jag fixa lite lunch till barnen och sen blir det en sväng ut.

Har fastnat helt i combine och co0untrylife ute på facebook, dumma spel!!!Skrattande

Så vad har ni för er idag då?

LinaN
0

Ska strax till stallet, ta en ridtur med J och hennes häst Fågel, sen får vi se vad som händer i övrigt. Ska hem litet tidigare från stallet idag och sen föröska få tummen ur o plugga det där sista så jag blir klar med min kurs så jag får CSN denna terminen också.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MillaJ
0

skitdag rent ut sagt.
pratade med mamma och de har avlivat min gamla ponny idag. och jag visste inte det. så humöret är inte på topp så att säga.
Jag visste ju att det skulle ske rätt snart då han blivit sämre det sista, men jag hade uppskattat ett samtal igår kväll om att han blivit ännu sämre.

skit

Cilla89a
0

God dagens.
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen, gick in och sov vidare till 11, tittar ut och ser rena rama snöyran, jisses så det snöade, hästarna såg ut som två snögubbar i hagen ;) Blärk, så nu har vi flera dm snö igen :( Och vem var korkad och sa till hovis att det inte behövdes snösulor? Jo, för det var JAG det :(
Bytade om i alla fall och gick ut och gav hästarna lunch hösilage, sedan mockade jag och fixade i stallet och sedan tog jag in Brimad och red ut en sväng i skogen, skrittade mest, och red nerom fältet och travade lite i låg form och böjde ordentligt till höger och vänster, lite svårare än vanligt och speciellt höger, men det lossnade ganska snabbt, kanske inte så konstigt med tanke på att han vilat. Kändes förövrigt pigg och fin, lätt i handen. Känns inte direkt som vi skulle tappat någon ridning på dessa 2 veckorna då det vart vintervila. Var ute drygt 40 min.
När vi kom tillbaka till stallet strechade vi nacke och hals ordentligt, med lite krafft groov i handen så kan han göra alla möjliga krumelurer ;)
Sen fick han gå ut till Japp i hagen igen.

Nu har jag kommit in från stallet och duschat, ska strax köra in till stan, köpa spån samt skriva in mig på arbetsförmedlingen.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

LinaN
0

Blev ingen ridning utan släppte harry o väninnans sto i paddocken o jagade på dem litet.

isandes superkallt ute nu….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lindbygarden
0

#4 Nej va jobbigt! Massa tröstekramar från mig!Gråter

Peppe
0

God kväll, eller natt snarare

Jag känner förändring i luften! Nåt måste göras.
Riktade min plötsliga kreativitet mot lite klädköp, men det räcker inte. Kanske skulle färga håret brunt innan veckans slut också? Jag som kämpat 1.5 år för att bli såhär blond till studenten Flört kanske skulle åkt till Metro och Björn Rosenström ikväll trots allt

Har träning imorgon, har inte haft dressyrträning sen…sen 11 november och då gick det åt helvete. men ska bara ta det lite lugn och bygga om grunden lite. blir bara skritt och trav. välbehövligt!

var för kallt för att rida idag så lät honom springa på linan lite och hej vad han hoppade. har nog aldrig sett honom BOCKA förut, knappt ens sparkat. Är väl en massa spänningar som släppt nu. Glad att jag inte satt på iaf!! Tungan ute

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~