Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettallmänt
Läst 1234 ggr
Peppe
0

Första behandlingsdagen

Idag behandlades Blacky för första gången med ljusterapi. Mycket av reaktionerna försvann nu redan efter första gången

Han ska behandlas igen i morgon och på lördag, för att sedan göra ett uppehåll och sen en omgång till med 3 behandlingar

hon som utför den här ljusterapin verkar väldigt kunnig, hon beskrev precis Blacky som han är utan att ha sett honom mer än i stallgången bara av att titta och känna på musklerna. han är ju väldigt lättstressad och stressar sig mer än nödvändigt och skrämmer sig själv, så allt bara eskalerar när han sätter igång och blir till slut så stirrig att han inte vet vart han är. han blir även rädd för sin egen spändhet så det måste brytas för att få hela hans inre att lugna ner sig

alla andra har haft jättegoda resultat av den här behandlingen så jag hoppas det gäller för oss också! =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Lindbygarden
0

Då håller vi tummarna för att detta ska hjälpa!Glad

Peppe
0

Nu är hand behandlad 3 ggr och idag skrittade jag uppsuttet för första gången på lite halvlånga tyglar, kände mest så han var följsam utan några större krav. inga protester från hans sida iaf! =)

men det tydligaste är ändå när man ska göra ryggstretchen. tidigare fick vi karva med 2 hovkratsar på rumpan för att han skulle höja ryggen, nu bara kliar jag lite med fingrarna!?! Förvånad

joooossan
0

Vad är det som varit problemet med honom? Har missat helt! :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Peppe
0

#3 han har varit svår att svänga åt vänster ända sen jag köpte honom, och även svår att ställa ditåt när han inte var lösgjord. har hela tiden trott att det ska lösa sig med rätt ridning men gjorde inte det och sen började allt tjorva ihop sig under hösten så ingenting fungerade.

ska väl inte ropa hej än, men igår var han verkligen superfin, helt fantastisk känsla =D travade ett varv åt varje håll, fick förbereda i 2 varv runt ridhuset innan jag vågade ta upp honom till traven för att han inte skulle spänna till. suck för lättstressade hästar! Tungan ute

Lindbygarden
0

Låter ju super! Jag håller tummarna för att det håller hela vägen nu då!

joooossan
0

Åh va kul att du märker skillnad då! Ska hålla alla tummarna för er! :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se