Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 603 ggr
Cilla89a
0

god dagens nyårsafton

God dagens! Vad har ni för planer idag på årets sista dag?
Någon som ska ha några nyårslöften?

Jag gick upp 6.00 fodrade/släppte ut i gräshagen, -10, usch. Sov vidare till 11, duschade och gick ut och gav hästarna lunch hösilage. Nu sitter jag här och häckar och ska snart ta och göra lite frukost.
Inget särskilt planerat för dagen, mocka och det vanliga i stallet i eftermiddag.
Jag kommer att spendera nyårsafton hemma med mamma och pappa, jag vill inte lämna hästarna, dessutom tjäna lite pengar när jag ska köra syster till och från stan ikväll/natt :)
Så det blir myskväll med mamma och pappa, god mat och andra onyttigheter, film m.m, inte mig emot :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

LinaN
0

Go eftermiddag!

jag har städat litet, är hästledig idag, så om en timme kommer syrran med sin valp och vi ska ut med våra hundar så de får bekanta sig utomhus. Tror det kommer gå bra.

Sen blir det litet gotta i magen och sen så blir det litet vin, film och trevligheter.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lindbygarden
0

Hello!

Här städas det för fullt!

Idag blir det som sagt städ och sen blir det en god middag och skumpa. vi kommer vara bara familjen!

Hästarna tar jag in lite tidigare ikväll.

MillaJ
0

God dag.. Har varit i stallet på fm och ridit, var -13 så det var lite lagom kallt om man säger så. Blev mest joggande idag.
Blev glatt överraskad när jag upptäckte att hovis inte bara hade tagit ur mina broddar ur de gamla skorna igår när han hade skott, utan även broddat om pållen :)   <3 på det :p
Nu sitter jag med färg i håret och håller på och gör lite mat.. ska käka nåt lätt för senare ikväll ska vi hem till en av mina gamla klasskompisar och äta middag och så :)

Gott nytt år :)

Faidra
0

Varning för långt inlägg: Hoppade på ridskolan på förmiddagen. Gick sådär, hade inte ridit på 2 veckor, och inte hoppat just den här hästen på över ett år. Jag brukar inte hoppa så mycket och har inte testat så många olika sorters hinder, men nu hoppade jag t ex. en trippelbarr för första gången, och grind ocksåOskyldig. Blev dock en flygtur när hästen halvvägs över en oxer men lite ''tittsaker''  emellan, kommer på att hindret är läskigt, drar ner huvudet och hoppar jättestort över hindret

Jag stannade kvar i stallet, fixade hästen, åt lunch och upptäckte att kameran (som skulle varit min sysselsättning fram till nästa pass) hade slut på batterier Obestämd 

Nästa pass gick mycket bättre. Jag fick välja själv vilken häst jag ville rida (ifall jag skulle vara osäker efter att jag ramlat av). Citerar: ''Välj nu en lugn och snäll häst du verkligen rida.'' Jag valde Tinto, som verkligen inte är den lugnaste och tryggaste hästen i stallet, utan oftast ganska spänd och stressad. Men det är honom jag tycker mest om att rida och som jag ändå klarar av bra, så fick jag rida honom Tungan ute Det gick super. Började med dressyr med mycket arbete på volter. Lyckades få till en rätt bra form, vilket för mig inte brukar vara det lättaste med tanke på att han lätt stressar upp sig. Arbetade också med trav och galoppbommar och blev såsmåningom lite studshinder också. Det gick jättebra och var riktigt kul, trots att han tyckte det var mycket roligare attt galoppera över travbommarna än att trava över dom Förvånad

Sen stressa hem och byta om, dra till Viksjö och träffa… Eh, en kompis, typ Tungan ute Träffade hans föräldrar för första gången, åt middag med dom och några andra gäster där. Sen blev det film och mys på hans rum tills typ 3 då jag blev hämtad och åkte hem och sov Glad

Förlåt för långt inlägg, dålig på att skriva kortfattat

Lindbygarden
0

#4 Härlig läsning och bara kul med lite längd och utförligt!Glad