god dagens 30/12
God dagens, vad händer idag?
Jag gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen, sov vidare till 11, gick direkt ut och gav hästarna lunch hösilage och sedan gick jag in och duschade och nu sitter jag här och häckar ;)
Här har det minsann blivit kallt igen och kommit snö, dock bara någon cm, -2.6 grader och strålande sol.
Ska bli riktigt kallt nu i dagarna, snackas om neråt -15 grader dagtid(!!!)
Idag då, i eftermiddag ska mocka och fixa som vanligt i stallet, sen ska jag köra och köpa spån, K groov 125, och K miniraler.
Brimad har vilat en vecka nu.
Ikväll blir det uppesittarkväll med Bingolotto.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
morrn! eller ja, gomiddag :)
jag hade sovmorgon iom att jag släpa torvbalar till klockan mitt i natten och så fick jag frukost på sängen och låg och läste klart min pocketbok jag hade köpt.
Ska ut till stallet i eftermiddag/kväll, rida en sväng och sen hem o dricka oboy vart väl planen :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Idag har jag varit i stallet och ridit lilla damen som var skitpigg. Hon har ju haft 2v semester så hon är taggad till tusen. Av någon anledning kunde hon visst göra förvänd galopp idag och inte bara att jag vände över banan och red en liten bit längs spåret utan gjorde stora åttvolter och tog flera hörn på raken utan att tappa orken. Kul!
Sen har hon blivit skodd och fått snösulor (man vet ju aldrig hur det blir med snön, men för säkerhets skull). Sen har jag varit ute på stan och letat nyårskläder och hittade en söt klänning. Dagens dyraste köp var däremot ett busskort ><
Planerar även för fullt, ska på en liten tur till skåne på lördag. Ska till Hotties uppfödare och titta lite på deras föl+unghästar om det finns nåt intressant där -eller ja, det vet jag ju men måste se IRL också ;) spännande spännande..
#2 Åh va spännande! Du måste berätta sen o ta kort på underverken!
#3 ja, ska bli kul.. Den vi är mest intresserade av är e: Don Romantic också så det blir som en lillasyster till Hottie :p
#4 Åhhh.. vill också ha en DR!
#5 de är jättetrevliga.. Jag ska titta lite på en helbror till fölet också, han är född -08.. men den ska de spara som hingstämne, snygg kille -och stoor