Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 966 ggr
MiaMaria
0

Gomorgon 29/12

Gomorgon *gäsp*

Jag får snart göra "kväll" o gå hem från jobbet, bara 45 min kvar nu. Migränen som låg i luften lugnade sig som tur va. Har haft en rätt lugnt natt men massa fulla människor såklart, men på en måndag??!! Taxi hit o taxi dit o såklart mekonomen i falun måste de ju frågas om (för er som inte vet så ligger de på ryckepungsvägen o de är väldigt poppis bland yngre förmågor samt fulla människor att fråga om)

När jag slutar ska jag åka raka spåret hem o kasta mig i sängen o sova, har planen på att minst sova till 11, vilket blir ca 7 tim, men får se hur de går. Dagen blir nog väldigt lugn, är kallt som bara den här nu, just nu -27 grader… Middag hos mamma sen på kvällen, mumms!

Hoppas ni får en bra dag!!
Gonatt från mig! Flört

MillaJ
0

God morgon… har sovit 4 timmar så jag är inte till min fördel om man säger så :p Jag och killen var på bio igår och sen togs ett bad och vi var väl inte i säng förrän kl 2. Eller ja, säng och säng.. tydligen har det varit en vattenläcka i huset och vår garderob i sovrummet är helt möglig så efter att killen rensat ur den luktade det rent ut sagt skit i sovrummet så vi har sovit i bäddsoffan i vardagsrummet och nu kl 7 kommer hantverkare för att börja riva ur… *ZZzZzZZzzz*

Så jag får snällt hålla mig vaken och åker väl till stallet runt 9 skulle jag tro.

exitingsvillemo
0

Mörn mörn!

Idag ska jag till läkarn, nu på morgonen, sen till banken och sen jobbet.

Årskiftet närmar sig och vi håller på för fullt att inventera butiken inför årsavslutet, så tråkigt, men måste ju göras.

Nya kassalagen börjar i årsskiftet, så nu är det viktigare än ngnsin att allt blir rätt i kassasystemet, annars kommer elaka skatteverket och hälsar på ;)

Har fått in en ny vitamin-produkt som säljer som smör. Tydligen är det väldigt bra grejjer, ska prova på mina sen när vi ska starta träningen.

Ha en bra dag.

Lindbygarden
0

Go natt Mia hoppas du sussar gott just nu!

Här skiner solen men det är kallt *brrrr* ska röja lite till här hemma sen får vi hö. gubben e ledig vilket är supergott så vi passar på att hitta på lite saker samt röja här hemma. Finns alltid massor att göra när man har eget.

LinaN
0

Hej hopp!

Jag vart vaken redan vid 10! Kändes skönt. Har fått sova ut och ändå inte sovit onödigt länge.

Ska till stallet om en stund, hovis kommer vid 13-snåret. Två hästar ska skos och harry och lisa ska verkas. Frågade hovis vad det skulle kosta att halvsko harry med tanke på hans bakhov, 1200kr! och det utan extra broddhål och snösulor. Så jag tror jag låter korrigeringen ta den tiden det tar istället. Rider ju inte så mycket och på hårt underlag så det sliter snett så det får vara….

Sen så ska vi förhoppnignsvis hinna iväg och köpa torv idag. Och när vi ändå är där så ska jag köpa mig en säck med linklipellets så har jag resten av säsongen.

Blir nog litet ridning idag också. :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Cilla89a
0

God kväll får man väl säga nu ;)

Gick upp 6.00 som vanligt fodrade/släppte ut i gräshagen, sov vidare till 10.30, duschade och satt sedan framför datorn en stund, gick därefter ut och mockade och fixade i stallet, sen fick hästarna komma in vid 12.00 och äta lunch hösilaget inne.
Hovis skulle kommit 13.00, det var i alla fall bestämt då, 4 timmar senare klockan 17.00 var han här Obestämd Det är lite påfrestande att fara ut och in från stallet 511 ggr, fundera på om han glömt eller om han bara är sen, om man ska ringa, vilket ofta inte lönar sig då han aldrig svarar. Men han dök upp till slut i alla fall. Brimad skötte sig väl inte alltför bra idag, fram är aldrig några problem, men bak Rynkar på näsan Är rädd att hovis en dag säger att han inte orkar sko honom bak mer.
Men, men, det är ju åtminstone tur att han kan gå så länge som 8 veckor mellan skoningarna i alla fall :)
Och inga snösulor blev det, funderade in i sista millisekund, så nu ska ni se att vi Skånebor kommer få en redig lång vinter med snö bara för att jag valde att inte ha på snösulorna ;)
Och Japp fick lite nagelmanikyr som vanligt, som pappa säger ;)

Precis inkommen från stallet, ska gå ner och äta lite kvällsmat nu och sedan blir det en lugn kväll framför tv:n och datorn.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Peppe
0

God kväll

idag blev stallet helt fullt, kom 2 nya hästar, varav en P.R.E och den är så SNYGG!!! Skrattande

Blacky fick agera läromästare idag åt en kompis, han är trots allt väldigt tacksam i skritten, relativt lätt att få till att jobba med ryggen där. värre blir det med trav, för att inte prata om galoppen ;)
men imorgon börjar behandlingarna iaf, så ska han behandlas tors och fredag också. spännande! alla andra har märkt rejäla förändringar redan efter första gången så jag håller tummarna! =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinaN
0

Så, efter två turer och 30 torvbalar senare så har jag så jag klarar mig i 10 veckor till och likadant för de andra två i stallet.

fick även köpot en 20kg säck med kalk att kalka med. fyfasiken vad det dammade illa när man öste ner det i tunnan! Höll på att stryka med. sen ick jag köpt linklipellets så jag bör klara mig säsongen ut även om jag ökar hans fodergiva med 1 dl per dag.

sliten, trött och med början på världens träningsvärk… *pust*

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.