God dagens 21/12
God dagens, vad ni planerat idag?
Jag gick upp 5.40, fodrade/släppte ut i gräshagen, sedan mockade jag och fixade i stallet direkt, sov vidare till 9.30, duchade och nu ska jag och pappa strax köra till stan och köpa julklappar b.la.
Sedan blir det hem snabbt som attans och göra iordning sig för 13.30 ska vi iväg till släkten på julmiddag och innan vi kör ska jag ta in hästarna, vill inte ha dem ute när ingen är hemma, och vi kommer säkert inte hem förrens ikväll.
Denna veckan ska jag börja trappa ner ridningen, för nästa vecka ska Brimad börja sin helvila.
Men idag blir det vila, hinner inte rida.
Hoppas ni får en trevlig dag i julstöket :D
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Go dagens Cilla och alla andra!
Idag så kommer Sören på besök, det är min styvfar kan man säga. Det blir fika och klappar till barnen. Sen väntar jag också på att montör ska komma hit och kika på vår pelletskamin som inte fungerar. Himla tacksam för att han kommer före jul då vi inte ens köpt den av honom!
I övrigt så blir det lite klappinpackning ikväll!
Det går fortsatt väldigt bra med avvänjningen.

Goddagens!
Åh vad allt känns uppåt just nu. igår kom transporten och den är så fiin! Helt ny boj med sadelkammare, delad skötardörr, krubbor, kamera, mjuk mellanvägg med extra fäste för att åka brett, dörrar bak, nån form av hjälp när man ska haka på den vid bilen så man inte måste köra så nära osv osv. lyxåk till Blackis =D
Pratade även med Maria om Blacky igår så hon ordnade så en tjej kände igenom honom åt mig och hon hittade massa saker som antagligen är anledning till att han strulat så dant under hösten och inte kan ställa till vänster. men med lite muskelbehandlingar ska det nog bli bättre tror hon =) ska så länge även testa en massa olika bett
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#2 Åh va kul! Ni köpte den med sånt där fin erbjudande! Var så hemskt sugen själv på en ny!

#3 japp ren tur att vi lyckades pricka in just då ;P
#4 Tur måste man ha ibland!
Ni vet ingen som letar efter ett litet dressyrämne förresten? Eller ja litet han blir ju rätt stor!:O)

#5 svårt med så unga, vet ett par som kikar lite halvt men det är efter lite äldre hästar =( jag själv är ju bara knappt 159 så jag behöver nåt litet…
japp svårt med unga, jag tycker själv det är kalas då jag kan ha råd att skaffa en häst av dem stam mm som jag inte skulle ha råd att köpa "färdig"
God kväll.. Idag har jag jobbat och haft årets nära-döden-upplevelse ;) Har ridit "svarta fåret" i stallet. Stallägarens lilla tokhäst som går under smeknamnet Galna Märta XD En dam som inte är rent fullblod men det är en rätt stor procent, är väl en fälttävlans/hopphäst kan man väl kalla henne, hon avviker rätt mycket från resten av stallets hästar om man säger så.
Den här damen är väldigt speciell att rida i vanliga fall (med vanliga förutsättningar) och hon kan bocka något vansinnigt. Idag var då förutsättningarna; -10, inte riden ordentligt på kanske 2v och inte ens linad på ett par dagar så vi hade lite extra krut idag.. Kommer ner i ridhuset och fäster upp tyglarna, ska precis koppla linan när jag på en sekund inte har nån häst längre utan den ligger som ett streck runt ridhuset -vilt bockande. Hon hann liksom inte landa innan nästa språng.. Runt runt runt. Hade hon varit människa kan jag garantera att hon hade vrålat WOOOOAAAAAAAAHHHHHHH!!!
Smarta lilla hästen gick in och rejsade runt på en volt (?) och tog ibland en vända längs spåret.. Till slut när hon lugnat sig lite och stoppat upp så lyckades jag lura henne att jag hade nåt mycket intressant i fickan så jag fick fast henne, herregud sån tur att inte stallägaren hade kommit än (hon skullle komma ner och titta lite). Sen skulle jag trava henne lite på lina tänkte jag innan jag hoppade upp men hon var lika vild då >< Men jag hoppade upp till sist och fick till ett hyfsat pass -hon är inte så mycket dressyrriden så man kan inte kräva så mycket men jag var mest glad att sitta kvar ;)
-de två som var i ridhuset när jag började kom tom tillbaka ner och kollade så att jag levde. Hon har inte världens respekt utan flippar ur lika häftigt även om man är 1m ifrån henne..
Kan bli en tur på henne imorgon igen :p Om nån annan är där så ska jag försöka få filmat henne när jag linar henne -hennes bocksprång hade fått vilken rodeoryttare som helst att blekna… (och det är inte bara på lina som hon använder dom…..).
//Milla ~kamikazepilot